هفت طرح در صندوق پژوهش و فناوری گیلان آماده سرمایه گذاری است

رشت (پانا) - مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان، اعلام کرد هم اکنون هفت طرح در صندوق پژوهش و فناوری استان آماده سرمایه گذاری است.

کد مطلب: ۱۰۹۳۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
هفت طرح در صندوق پژوهش و فناوری گیلان آماده سرمایه گذاری است

به گزارش ایرنا، دانیال صابر سمیعی امروز در نشست خبری آیین شروع به کار صندوق پژوهش و فناوری استان گیلان در رشت، گفت: این طرح ها در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، نرم افزار و گردشگری با ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آماده سرمایه گذاری است.

وی اظهار کرد: طرح ها و ایده ها در موضوعاتی از جمله فناوری های خلاق هویت ساز و علوم شناختی در سطح ملی و تسهیلات و گردشگری در سطح استانی از اولویت های صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان برای ارایه تسهیلات و سرمایه گذاری است اما محدودیتی برای ارایه طرح ها با موضوعات دیگر نیست.

صابر سمیعی با بیان اینکه کارهای ثبتی صندوق پژوهش و فناوری استان گیلان در خرداد ماه سال ۹۸ انجام شد، خاطرنشان کرد: این صندوق در آذرماه سال گذشته به صورت غیررسمی فعالیت خود را آغاز کرد و در هفته جاری در جریان سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری رسما افتتاح می شود.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و دانشگاه گیلان با ۴۶ درصد سهامداران بخش دولتی و ماشین سازی اندیشه شمال، گروه فناوران یکتا خزر و فناوران راستین منطقه آزاد انزلی با ۵۴ درصد از سهامداران بخش خصوصی صندوق پژوهش و فناوری هستند.

وی صندوق پژوهش و فناوری را بازوان اجرایی صندوق نوآوری و شکوفایی دانست و اضافه کرد: مشتری صندوق پژوهش و فناوری تنها شرکت های دانش بنیان نیستند، اما تمرکز این صندوق توسعه و توان مالی شرکت های دانش بنیان، خلاق فناور است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان با اشاره به سرمایه ثبتی این صندوق با ملبغ ۳۰ میلیارد ریال اظهار کرد: اکنون مجموع اعتبارات در قالب "تسهیلات، عاملیت، کارگزاری، ضمانتنامه، سرمایه گذاری" با بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال است.

وی فعالیت صندوق پژوهش و فناوری را مانند بانک (جز در سپرده گذاری) عنوان و خاطر نشان کرد: در صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی در گیلان عاملیت کارگزاری وجوه را بر عهده می گیریم، دوره های آموزشی، مشاوره های حقوقی و غیره را انجام می دهیم.

صابر سمیعی درباره عنوان غیردولتی بودن صندوق پژوهش و فناوری استان گیلان بیان کرد: سهامداران بخش دولتی با (۴۶) درصد سهم نسبت به بخش خصوصی با (۵۴) درصد سهم کمتر است ضمن اینکه محدودیت شرکت های دولتی را ندارد، چابک تر عمل می کند، اما تمامی فعالیت های آن زیرنظر دولت است.

وی بیان کرد: پژوهشگران و فناوران می توانند طرح های خود را برای دریافت تسهیلات، ضمانتنامه بانکی یا مشارکت در سرمایه گذاری برای بررسی های لازم از طریق آدرس www.gilanfund.ir برای صندوق ارسال کنند ضمن اینکه می توانند حضوری به صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان در خیابان سعدی بازار روز کوچه شهید نوری مراجعه کنند.

رئیس پارک علم و فناوری و رئیس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان گیلان نیز در این نشست خبری بیان کرد: این صندوق سه شنبه هفته جاری با سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به صورت رسمی افتتاح می شود.

علی باستی در تشریح برنامه های سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به گیلان خاطرنشان کرد: افتتاح چهار سوله "استقرار چهار شرکت فناور" در مجتمع تحقیقاتی نیمه صنعتی فشتام در کیلومتر ۱۰ جاده رشت به تهران، بازدید از نمایشگاه پژوهش های علمی و فناوری پارک علم و فناوری گیلان، بازدید از پیشرفت پروژه شهرک علمی و فناوری، بازدید از کارخانه نوآوری و نشست در استانداری گیلان از جمله برنامه های معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به این استان در هفته جاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار