ساخت و تجهیز هنرستان‌ها از اولویت‌های آموزش و پرورش است

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش آموزش و پرورش با بیان اینکه ساخت هنرستان‌ها و تجهیز آنها از اولویت‌های این وزارتخانه است،‌ گفت: آموزش و پرورش توسعه فرهنگ کار و کار‌آفرینی را به طور جدی پیگیری می‌کند.

کد مطلب: ۵۰۱۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران،سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش چه برنامه‌ای دارد؟‌»، اظهار داشت:‌ یکی از سیاست‌های اولویت‌دار آموزش و پرورش، توسعه آموزش‌های مهارت در شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای است.

وی ادامه داد: در راستای عملیاتی کردن سیاست‌های رهبر معظم‌ انقلاب و تأکید ایشان بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، در استان‌ها برنامه‌های مختلفی داشته‌ایم تا بتوانیم دانش‌افزایی و آگاهی بیشتری در این خصوص داشته باشیم که این از سیاست‌های اولویت‌دار آموزش و پرورش است و منبعث از سیاست اشتغال، برنامه ششم توسعه، نقشه جامع علمی کشور و سیاست‌های برنامه پنجم است.

آذرکیش افزود: در سند تحول بنیادین نیز به عملیاتی کردن این برنامه‌ها تأکید شده است و در استان‌های مختلف در راستای عملیاتی کردن سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اقداماتی صورت گرفته است؛ آموزش و پرورش نیز توسعه فرهنگ کار و کار‌آفرینی را به طور جدی پیگیری می‌کند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش آموزش و پرورش با بیان اینکه اولویت با ساخت هنرستان‌هاست و در بحث کارهای عمرانی اولویت تجهیز هنرستان‌ها در درجه اول قرار دارد،‌ گفت: در سمت و سوی توسعه متوازن با بخشنامه صادر شده، اولویت با توسعه آموزش‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای است.

وی تصریح کرد: به اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها تأکید شده است توسعه متوازن را با اولویت توسعه آموزش‌های کاردانش و فنی و حرفه‌‌ای پیگیری کنید، چرا که این نیاز کشور است و بر این اساس در شاخه کاردانش نیز به جهت اینکه کانون آموزش، مشارکتی است، با کمک دستگاه‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار