«دور دنیا در 80 روز» و «نقره ای» هر شب در مکتب تهران

مکتب تهران از اول اردیبهشت ماه میزبان دو نمایش «دور دنیا در 80 روز» و «نقره ای» به کارگردانی جلال تهرانی است.

کد مطلب: ۴۸۹۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ جلال تهرانی با اشاره به زمان اجرای این نماش گفت: تمرینات نمایش دور دنیا در 80 روز را از مهرماه آغاز کردیم و در ماه های پایانی سال 94 شیوه کارمان را به گونه ای تنظیم کردیم که مخاطبان نمایش های مکتب تهران سر صحنه حاضر شوند و در جریان تمرینات این نمایش را ببینند. این اجرا ها بدون طراحی صحنه و لباس بود اما از اول اردیبهشت ماه که اجرای عموم این نمایش آغاز شده است طراحی صحنه و لباس برای این نمایش اعمال شده است.

او درباره نمایشنامه «دور دنیا در 80 روز» گفت: این نمایشنامه را براساس رمانی با همین نام نوشته‌ام و تنها دو شخصیت اصلی این رمان را در نمایشنامه آورده‌ام. در این نمایش در جریان اتفاقی شخصیت‌های نمایش کیفی را پیدا می‌کنند. در این کیف بمبی وجود دارد و تنها 80 روز وقت دارند که این بمب را به دست صاحبش برسانند.

به گفته تهرانی، موضوع این نمایشنامه ربطی به جنگ و صلح و اتفاقات خاورمیانه ندارد و موضوع اصلی آن گشتن دور دنیا است و این کیف بهانه ای می شود تا زمینه سفربه دور دنیا فراهم شود.این نمایش 60 دقیقه است و در آن حمیدرضا بداغی و شاهیان صادقیان که از هنرجویان مکتب تهران هستند بازی می‌کنند. این نمایش دومین کاری است که با بازی هنرجویان مکتب تهران روی صحنه می‌رود.

او افزود: این نمایش 11 صحنه دارد و صحنه ها تغییر نمی کنند و در هم می غلتند. این نمایش تا پایبان اردیبهشت هر شب ساعت 19:30 روی صحنه می رود.

به گفته تهرانی، نمایشنامه «دور دنیا در 80 روز» در شمار آخرین نمایشنامه‌هایی است که در سال 1377 نوشته و پس از آن سه سال نمایشنامه ننوشته است. آخرین نمایشنامه این کارگردان «سمفونی سگ» نام دارد که هنوز اجرا نشده است.

او افزود: هر شب ساعت 21 نمایش نقره ای نوشته و کارگردانی خودم در مکتب تهران روی صحنه می رود و این نمایش برشی از زندگی یک خانواده سه نفره است که مرد خانواده هر روز صبح از سر کار می آید و با همسرش در اتاق نشیمن درباره دخترشان که در اتاق کناری خوابیده است صحبت می کنند.

به گفته تهرانی در این نمایش مرجان کیانی و حبیب دانش ایفای نقش می کنند و مدت این نمایش 30 دقیقه است و این نمایش تا اول خرداد روی صحنه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار