«پرنسس کاگویا» در باشگاه فیلم مکتب تهران

تهران (پانا) – فیلم انیمیشن «پرنسس کاگویا» فردا سه شنبه 6 شهریور در باشگاه فیلم مکتب تهران به نمایش در می‌آید.

کد مطلب: ۸۴۸۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
«پرنسس کاگویا» در باشگاه فیلم مکتب تهران

فیلم سینمایی «پرنسس کاگویا» به کارگردانی ایسائو تاکاهاتا کارگردان ژاپنی تازه‌ترین برنامه شب‌های انیمیشن مکتب تهران است.

داستان «پرنسس کاگویا» انیمیشن ژاپنی حیرت انگیزی است که نقاشی های آن نه با کامپیوتر و ابزار دیجیتال که با هنر دست حماسه‌ای جالب را روایت می‌کند و مخاطب را با خود به دنیایی از زیبایی‌ها می‌برد. این داستان نیز مثل همه داستان‌های ژاپنی برخاسته از فرهنگی است که بسیار متفاوت با فرهنگ غرب و حتی کل جهان است و تصاویر آن نیز نمی‌تواند قوی‌تر از آنچه که دیده می‌شود، باشد.

این فیلم بلند داستانی اولین اثری است که ایسائو تاکاهاتا انیمیشن ساز ۷۸ ساله ژاپنی در طول ۱۴ سال اخیر ساخته است. البته فراموش نشود که او این فیلم را با همراهی هایائو میازاکی از استودیو قیبلی ساخته است. تاکاهاتا موضوع این فیلم را که درباره چیزهایی است که در زندگی اهمیت دارند، از ۵۵ سال پیش در ذهن خود داشت. اما هر بار آن را به زمانی دیگر موکول می‌کرد. که البته این زمان دیگر بسیار طولانی شد.

«شاهزاده کاگویا» بر اساس یک افسانه ژاپنی متعلق به قرن دهم است و داستان مردی را بازگو می‌کند که چوب بامبو جمع می‌کند. گفته می‌شود این حکایت یکی از قدیمی‌ترین قصه‌های ژاپنی است که سینه به سینه نقل شده است که همین اهمیت این فیلم را از ارجاع‌های فرهنگی آن گرفته تا مدت زمان ۲ ساعت و ۱۷ دقیقه ای آن نشان می‌دهد. فیلم با فراغت خاطر مخاطب را به سفری طولانی به زمان و مکانی متفاوت می‌برد.

داستان از جایی آغاز می‌شود که در ساقه یک بامبو درخشان دخترکی پدیدار می‌شود که یک بامبوشکن آن را می‌یابد و دختر را به همراه همسرش نگهداری و بزرگ می‌کند.

این فیلم سینمایی انیمیشن سه شنبه 6 شهریور 97 در مکتب تهران به آدرس خیابان کریمخان زند، خیابان شهید عضدی(آبان جنوبی)، کوچه کیوان، پلاک ۸ به نمایش در[واهد آمد.

سلسله برنامه‌های شب‌های انیمیشن مکتب تهران سه‌شنبه‌ها ساعت 18 میزبان علاقه‌مندان به فیلم‌های انیمیشن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار