امتحانات پایانی پایه نهم به صورت هماهنگ استانی برگزار می شود

در جلسه استانی ستاد سنجش آموزش و پرورش لرستان بر برگزاری هماهنگ استانی امتحانات پایانی در پایه های نهم و سوم کاردانش تاکید شد .معاون آموزش متوسطه در این جلسه گفت : امتحانات نهایی پایه سوم متوسطه از 25اردیبهشت ماه آغاز و تا 18خرداد ادامه خواهد داشت .

کد مطلب: ۴۸۷۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ،محمد حسین اردشیر افزود : به منظور کیفیت بخشی به یادگیری های دانش آموزان ونظارت بر طراحی سوالات استاندارد برای اولین بار سوالات امتحانات پایانی در پایه نهم به صورت هماهنگ استانی برگزار می شود وی با اشاره به تاثیر مهم ارزشیابی پایانی در یادگیری دانش آموزان خاطر نشان کرد : ارزشیابی پایانی معمولا در پایان هر دوره آموزشی انجام می شود و معلم با استفاده از آن، آنچه را دانش آموزان طی دوره آموخته اند، ارزیابی می کند.

اردشیر تاکید کرد : ارزشیابی پایانی یک ارزشیابی مجموعی و کلی از آموخته های فراگیران است که اطلا عات محدودی در مورد میزان موفقیت برنامه درسی به برنامه ریزان، معلمان، دانش آموزان و والدین آنها می دهد.

وی ادامه داد : ارزشیابی پایانی اگر بر اساس اطلا عات حاصل از آزمون های هماهنگ برگزار شود، به دست اندر کاران آموزش اجازه می دهد تا کار معلم و دانش آموز را توسط سیستم ارزیابی کننده ای غیر از معلم، ارزیابی کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان در ادامه سخنان خود افزود : هم دانش‏آموزان دوست دارند بدانند تا چه حد یاد گرفته‏اند و هم معلمان مایلند از میزان پیشرفت دانش‏آموزان مطلع شوند. این آگاهی به هر دوگروه کمک‏ می‏کند، فرایند یادگیری را در راه صحیح آن پیش برند. وی امتحانات را مهمترین و تاثیر گذار ترین رویداد در آموزش و پرورش دانش آموزان برشمرد و تاکید کرد : باید شرایطی را فراهم کنیم تا دانش آموزان با آرامش و طیب خاطر و به دور از هر دغدغه ای ذهن و فکر خود را درگیر امتحان کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار