معاون توسعۀ مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران

بهره وری نیروی انسانی باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد

نشست کارگروه اصلاح الگوی مصرف در مدارس شهرستان های استان تهران، با معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۴۸۵۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا ازشهرستان های استان تهران،محسن بهارلو،معاون توسعۀ مدیریت وپشتیبانی اداره کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران در این نشست،ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز ملی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری (مدضله العالی) در حوزۀ اقتصاد مقاومتی و پس از آن، اصلاح الگوی مصرف،با تأکیدبر این امرکه بایدتلاش کنیم تااز منابع موجود خود استفادۀ صحیح، بهینه و درستی داشته باشیم، گفت: همان طور که در آموزه های دینی ما آمده است باید تلاش کنیم که از اصراف و تبذیر بپرهیزیم.

وی ضمن تأکیدبر این امر که در حوزۀ آموزش و پرورش از جنبه های مختلف می توان به اقتصاد مقاوتی نگاه کرده و پرداخت،افزود: نسبت به این موضوع در حوزۀ آموزش و پرورش از سه منظر پرداخته شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزۀ دانش آموزی، با نگاه تقویت فرهنگ کار و تلاش در دانش آموزان و کار آفرینی و همچنین ترویج فرهنگ تفکر ایرانی اسلامی و پرهیز از مصرف گرایی، اصلاح الگوی مصرف در میان دانش آموزان باید نهادینه شود.

معاون توسعۀ مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در ادامه، با اشاره به این که در حوزۀ کارکنان نیز موضوع اصلاح الگوی مصرف همواره مد نظر سیاستگزاران آموزش و پرورش بوده است، اظهار داشت: افزایش کارایی و بهره وری نیروی انسانی باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد تا بتوانیم با به کار گیری نیروی انسانی کمتر، خدمات بیشتری را ارائه دهیم.

بهارلو، در بخش دیگری از سخنان خود در حوزۀ مدیریت، مدیریت هزینه ها را از مهم ترین اولویت های پیش رو در جهت اصلاح الگوی مصرف برشمرده و خاطر نشان کرد: مصرف کالاهای داخلی در خرید ها توسط ادارۀ تدارکات، استفاده از منابع در درسترسی آموزش و پرورش و حنبه های درآمد زایی، کاهش هزینه های بالاسری با تفویضاختیار و همچنین، کاهش هزینه ها با کاهش حجم هرم مدیریت از شاخصه هایی است که در حوزۀ اصلاح الگوی مصرف، باید پیش روی دست اندرکاران حوزۀ مدیریت قرار گیرد.

وی با اشاره به سال اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری (مدضله العالی) از عموم کارشناسان حاضر در این نشست خواست تا با پژوهش و تفکر در جهت رسیدن به اهداف مد نظر مقام معظم رهبری (مدضله العالی) و خدمتگزاران دولت تدبیر و امید راهکارهای مناسب ارائه داده و به کار گیرند.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار