نگاه جامعه به معتادان بهبود یافته باید تغییر کند

مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان خواستار تغییر نگاه جامعه به معتادان بهبود یافته شد.

کد مطلب: ۴۸۵۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش پانا از همدان، مهرداد نادری فر در نشست اعضای اتاق فکر سازمانهای مردم نهاد حوزه آسیب های اجتماعی و اعتیاد همدان بیان کرد: معتادان بهبود یافته پس از خروج از کمپها و قرار گرفتن در جامعه نیز نیازمند مراقبت و حمایت هستند.
وی اضافه کرد: چنالنچه به افراد بهبود یافته همچنان بعنوان یک معتاد نگاه کنیم این طیف از افراد دیگر انگیزه ای برای ادامه حیات اجتماعی نخواهند داشت.
وی تاکید کرد: برای توفیق فعالیت افراد فعال در کمپهای ترک اعتیاد باید همه آنها یک درد مشترک داشته باشند در غیر اینصورت به نتیجه مطلوب دست نمی یابند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان اظهار کرد: علت توفیق فعالان در کمپ ترک اعتیاد نگاه موازی در این مجموعه است مگرنه نگاه بالا به پایین در این مجموعه نتیجه مطلوبی در پی ندارد.
نادری فر اضافه کرد: چنانچه پزشک معالج، فرد معتاد را عضوی از این جامعه و بخشی از وجود خود نداند صحبتها و مشاوره های او تاثیری بر روی فرد معتاد نمی گذارد.
وی درباره اشتغال معتادان گفت: اداره کل فنی حرفه ای امادگی لازم را برای ارائه آموزشهای لازم به معتادان بصورت رایگان دارد.
وی افزود: بخشی از سهم بیمه افرادی که برای معتادان بهبود یافته اشتغال ایجاد می کنند از سوی دولت پرداخت می شود همچنین تسهیلات اشتغالزایی به این طیف افراد پرداخت می شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان اظهارکرد: با توجه به اینکه بخشی از درد معتادان جسمی و درصد بالای آن روحی است متولیان کمپهای ترک اعتیاد باید ضمن توجه بر جسم به درمان روح نیز توجه کنند.
نادری فر با ذکر اینکه دولت تدبیر امید توجه ویژه ای به سمن های مردم نهاد دارد افزود: برای داشتن دولت و جامعه ای توانمند باید این دو مولفه در کنار یکدیگر قرار بگیرند و اداره امور جامعه را به مردم واگذار کرد.
وی از مسئولان کمپهای ترک اعتیاد خواست موضوع اعتیاد را بعنوان یک درد اجتماعی مورد توجه قرار دهند و از دید اقتصادی به این موضوع بپرهیزند.
وی افزود: در حوزه آسیبهای اجتماعی نهادهای مسئول باید یک افق روشن برای خود تعریف کنند تا به نتیجه مطلوب دست یابند.
استان همدان رتبه 16 اعتیاد را در کشور دارد.



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار