معاون مرکز پیشگیری و توسعه اعتیاد سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد

3 هزار معتاد بهبود یافته تحت پوشش طرح «کنترل معتادان» قرار می‌گیرند

دستورالعمل طرح «کنترل معتادان» تا پایان ماه رمضان تدوین می‌شود

تهران (پانا) - معاون مرکز پیشگیری و توسعه اعتیاد سازمان بهزیستی از تدوین دستورالعمل برنامه ملی کنترل وضع معتادان بهبودیافته تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت در مرحله اول تعداد سه هزار معتاد بهبودیافته تحت پوشش قرار می‌گیرند.

کد مطلب: ۸۲۴۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
3 هزار معتاد بهبود یافته تحت پوشش  طرح «کنترل معتادان» قرار می‌گیرند

فرید براتی سده در گفت‌وگو با پانا درخصوص اجرای طرح کنترل معتادان بهبودیافته گفت: قرار بود این طرح از ابتدای سال جاری اجرا شود اما هنوز اجرا نشده است. دستورالعمل آن باید تا پایان ماه مبارک رمضان تدوین شود و سپس به دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر ارسال خواهد شد.

معاون مرکز پیشگیری و توسعه اعتیاد سازمان بهزیستی افزود: اعتبارات این طرح از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان امور اجتماعی و همچنین بودجه داخلی سازمان بهزیستی تأمین خواهد شد که امیدواریم بعد از ماه مبارک رمضان اعتبارات نیز تخصیص یابد و از شهریور برای شروع کار، اقدامات عملیاتی در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی یادآور شد: در دستورالعملی که تدوین می‌شود، وضع معتادان از نظر اشتغال و حرفه‌آموزی، شرکت در برنامه‌های درمان، بازتوانی و کاهش آسیب از قبیل درمان‌های دارویی، جلسات مشاوره‌ای، آموزشی و شرکت در جلسات گروه‌های خودیاری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی درخصوص اعتبار پیش‌بینی شده برای طرح کنترل معتادان بهبودیافته گفت: 10 تا 20 میلیارد تومان برای اجرای مرحله اول پیش‌بینی شده است که البته این رقم برای همه معتادان بهبودیافته نیست چرا که پوشش همگانی این طرح به بیش از 130 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اجرای طرح «کنترل معتادان» در 7 استان کشور

براتی‌سده خاطرنشان کرد: این طرح در مرحله اول در استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، کرمان، اصفهان، قم و فارس اجرا می‌شود و اگر منابع به طور کامل تخصیص داده شد تا پایان سال در مابقی استان‌ها نیز اجرا خواهد شد.

معاون مرکز پیشگیری و توسعه اعتیاد سازمان بهزیستی درخصوص تعداد معتادان درمان‌شده تحت پوشش نیز گفت: با توجه به اینکه در مرحله اول با محدودیت تعداد روبه‌رو هستیم، فعلا برای سه هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار