تولید سالانه 12 میلیون اصله نهال در نهالستان های میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: سالانه بیش از 12میلیون اصله نهال در نهالستان های این شهرستان تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی می شود.

کد مطلب: ۴۸۳۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان غربی، محرمعلی دیانتی افزود: این شهرستان با تولید این مقدار نهال در مجموع بیش از نیمی از نهال های مورد نیاز بازارهای آذربایجان غربی را تامین می کند.


وی اضافه کرد: نهال های تولیدی در این شهرستان شامل درختان هسته دار نظیر هلو، آلو، زرد آلو، آلبالو و گیلاس و نهال درختان دانه دار مانند سیب، گلابی، گردو، بادام و انگور است.


وی اظهار کرد: برای نظارت بر کار تولید نهالستانهای این شهرستان سه کلینیک تخصصی کشاورزی با 15 نفر کارشناس روند کیفیت، سلامت و نظارت بر تولید نهال را بر عهده دارند.


دیانتی اضافه کرد: نهال های تولیدی علاوه بر توسعه باغات و اصلاح و جایگزینی درختان میوه کم بازده در آذربایجان غربی، به دیگر استان های کشور فرستاده شده و قسمتی از آن نیز به کشورهای عراق و ترکیه صادر می شود.


مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در این شهرستان 250 قطعه زمین با مساحت بیش از 140 هکتار به نهالستان اختصاص یافته و بیش از 800 نفر به صورت مستقیم و سه هزار و 500 نفر نیز به صورت غیر مستقیم در این بخش فعال هستند.


دیانتی افزود: اهمیت و پرورش صحیح نهال یک امر ضروری در تولید میوه های مرغوب و با کیفیت است و این شهرستان به علت داشتن آب و هوای مناسب، خاک مستعد و نهال کاران ماهر و توانمند به یکی از قطب های اصلی تولید نهال در منطقه تبدیل شده است.


در شهرستان میاندوآب 85 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی وجود دارد که 52 هزار هکتار آن به صورت آبی کشت می شود و 12 هزار هکتار نیز به باغ اختصاص یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار