شناسایی و رفع مخاطرات مدارس در بافت فرسوده مرکز تهران

مخاطرات مدارس با عمربنای بالا که در بافت فرسوده محله‌های مرکزی شهر تهران واقع شده اند، از سوی شهرداری منطقه 11 و سازمان آتش نشانی احصاء و رفع خطر می شوند.

کد مطلب: ۴۶۲۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران ، نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 بافت فرسوده 45 درصدی محله های مرکزی شهر تهران ؛ لزوم ایمن سازی و رفع مخاطرات 24 مدرسه واقع در این بخش را اولویت نخست ستاد مدیریت بحران این منطقه در طرح مدرسه آماده عنوان کرد.

شهردار منطقه 11 با بیان این که مهم ترین اقدام برای کاهش مخاطرات مدارس وافزایش ایمنی دانش آموزان در مدارسی که به دلیل قدمت بنا دارای مشکلاتی هستند و در بافت فرسوده و متراکم هسته مرکزی شهر تهران قرار گرفته اند، شناسایی موارد خطر زا و رفع آن هاست، گفت: از سوی ستاد مدیریت بحران این منطقه و سازمان آتش نشانی فاز اول اجرای طرح "مدرسه آماده " با اولویت 24 مدرسه به درخواست آموزش و پرورش انجام شد.

آبادیان افزود: علاوه بر کلاس های آموزشی شناخت مخاطرات که طی فاز اول در سال 94 با هدف آشنایی بیشتر مدیران، معاونان ، دبیران و دانش آموزان در راستای اجرای طرح مدیریت بحران اماکن در این مدارس انجام شده است؛ اردوی 2 روزه ای نیز برای حدود 800 دانش آموز برگزار و آنان روش های اطفای حریق ، کمک های اولیه و اورژانس را فرا گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: تهیه چک لیستی از مخاطرات مدارس که از سوی کارشناسان ستاد مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی انجام شده است ؛ تمامی موارد خطر زا از قبیل کپسول های آتش نشانی ، سیم کشی های برق، لوله کشی گاز، ایمنی راه پله ها و نرده ها و حفاظ ها ، تأسیسات موتورخانه ها و ... احصاء و با همکاری و همیاری آموزش و پرورش ، خیرین مدرسه ساز و ظرفیت های مدیریت شهری مرتفع می شوند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، در این اقدام که سالانه 24 مدرسه را بر اساس نیاز سنجی و اولویت های آموزش و پرورش در برمی‌گیرد، مفاهیم اولیه و ضروری در خصوص شناخت مخاطرات و حوادث غیر مترقبه ، تخلیه امن، اسکان اضطراری، پناه گیری، کیف نجات و مقاوم سازی برای مقابله با زلزله و حوادث غیر مترقبه قبل ، حین و بعد از وقوع حادثه آموزش داده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار