«ایران» هنر میناکاری را معرفی می کند

برنامه «ایران» شبکه مستند این هفته به معرفی هنر میناکاری، پیشکسوتان هنر تجسمی، جشنواره محصولات گیاهی و تالار وحدت ایران می پردازد.

کد مطلب: ۴۶۲۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، نخستین آیتم برنامه «ایران» معرفی هنر میناکاری است و از آن رو در گفتگو با استادی که در تهران مشغول به فعالیت است، تاریخچه این هنر مرور می شود. میناکاری هنری است که سابقه‌ای در حدود پنج هزار سال دارد و امروزه این هنر بیشتر بر روی مس انجام می‌شود.
این برنامه در ادامه سراغ پیشکسوتان هنر تجسمی در مركز تخصصی هنر می رود و به مجسمه معروف «هیچ» ساخته پرویز تناولی می پردازد. ضمن اینکه با دو تن از هنرمندان سبک قدیمی و جدید در این برنامه گفتگو و نظرات آنها درباره نقاشی، مجسمه سازی و آثار چند بعدی پرداخته می شود.
«ایران» در ادامه سراغ جشنواره گیاهی و محصولات گیاهی می رود که اخیرا در باغ موزه گیاه شناسی برگزار شده است و مخاطبان را با این موضوع آشنا می کند.
پخش نماهنگی از تالار وحدت پایان بخش این قسمت از برنامه «ایران» است؛ تالار وحدت یکی از بزرگترین تالار های اجرای نمایش و کنسرت در تهران است که توسط مجموعه ای با عنوان بنیاد فرهنگی هنری رودکی اداره می شود.
«ایران» جمعه 23 بهمن ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و بازپخش آن سه شنبه 27 بهمن ساعت 21:30 خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار