معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورشی مازندران:

بیش از 50 درصد دانش آموزان پایه اول متوسطه مازندران به هنرستان های فنی و حرفه ای وكاردانش هدایت شدند

خبرگزاری پانا : معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورشی مازندران گفت : بیش از 50 درصد دانش آموزان پایه اول متوسطه مازندران به هنرستان های فنی و حرفه ای و كاردانش هدایت شدند.

کد مطلب: ۴۵۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پانا ، حسین كمالی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در اولین همایش هدایت تحصیلی و انتخاب شاخه تحصیلی شهرستان آمل ، با بیان این كه هدایت و تربیت دانش آموزان ، مهمترین دغدغه مشاوران است ، گفت : هدایت درست دانش آموزان موجب موفقیت همه جانبه ی آن ها در آینده می شود .

وی افزود: مشاوران نقشی بی بدیل در آموزش و پرورش دارند و رهبران دینی ، تحصیلی و تربیتی دانش آموزان می باشند .

كمالی با اشاره به نگاه سند تحول بنیادین به حضور 60 درصدی دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و كار دانش ، تاكید كرد : استان مازندران توانسته است با همت مشاوران و همكاری خانوده ها ، بیش از 50 درصد دانش آموزان پایه اول متوسطه را به هنرستان های فنی و حرفه ای و كاردانش هدایت نماید.

وی خاطر نشان كرد: در سال تحصیلی جدید از مجموع 35 هزار دانش آموز پایه دوم متوسطه بیش از 17 هزار دانش آموز در رشته های كار دانش و فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل شدند.

كمالی خاطر نشان كرد : اگر در اندیشه توسعه علمی كشور هستیم باید دانش آموزان نخبه را به رشته های فنی و حرفه ای و كاردانش هدایت نماییم .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورشی مازندران با اشاره به این كه آموزش و پرورش ، محل توسعه فرهنگ و دانش است و سند تحول بنیادین بستر ساز این توسعه می باشد بیان داشت : آموزش و پرورش پیشرفته و توسعه یافته با مدیران علمی و با تقوا كه قدرت طرح برنامه و اجرا را داشته باشند عملی خواهد شد.

وی با بیان این كه آگاهی و اشرافیت مشاوران در تبیین درست رشته های تحصیلی ، اعتماد دانش آموزان و پذیرش آن ها را به همراه خواهد داشت افزود : مشاوران باید این باور را در دانش آموزان ایجاد كنند تا با توجه به قدرت و توان علمی شان و نیاز جامعه رشته تحصیلی درستی را انتخاب نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار