تکذیب خبر استعفای استاندار خوزستان

به دنبال انتشار شایعه استعفای استاندار خوزستان در فضای مجازی این خبر از سوی مدیر کل روابط عمومی و بین الملل استانداری خوزستان تکذیب شد.

کد مطلب: ۴۵۱۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از خوزستان ، به دنبال انتشار شایعه استعفای استاندار خوزستان در فضای مجازی این خبر از سوی مدیر کل روابط عمومی و بین الملل استانداری خوزستان تکذیب شد.
بر اساس این شایعات که به صورت گسترده در گروههای اجتماعی در فضای مجازی در حال بازنشر است آمده است که استاندار خوزستان در پی رد صلاحیت گسترده متقاضیان نمایندگی مجلس دهم شورای اسلامی در استان خوزستان از سمت خود استعفا داده است.
جمال درویش اظهار کرد: به هیچ وجه این خبر صحت ندارد و استاندار خوزستان با شدت و قوت در سمت خود در حال انجام وظیفه است.
وی با اظهار بی اطلاعی از انگیزه انتشار دهندگان این خبر و شایعه افزود: استاندار خوزستان قطعا در همه زمینه ها و بخصوص مسائل انتخابات به وظایف قانونی اش عمل می کند و دلیلی برای استعفای وی وجود ندارد.
درویش گفت : کسانی که اقدام به انتشار این شایعه کرده اند نیت خیر خواهانه نداشته اند و قطعا با عوامل پخش این شایعه نیز برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
وی گفت: روز گذشته استاندار خوزستان در زمینه انتخابات و تایید یا رد صلاحیتهای افراد متقاضی نمایندگی مجلس شورای اسلامی مطالب مهمی بیان کرد که انعکاس خوبی هم در رسانه ها داشته است.
وی گفت: به نظر می رسد پخش این شایعات شاید برای بر هم زدن تمرکز مسئولان برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان باشد هر چند کسی هم به این شایعات توجهی نمی کند.
مدیر کل روابط عمومی استانداری خوزستان در عین حال تاکید کرد: استاندار خوزستان به دنبال حقوق افراد رد صلاحیت شده در هیات نظارت بر انتخابات است و در این زمینه به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.
استاندار خوزستان روز گذشته در نشست ستاد انتخابات این استان اعلام کرد: رد صلاحیت بی جهت و غیرمنطقی داوطلبان انتخابات، فرقی با تقلب در صندوق های رای گیری ندارد.
عبدالحسن مقتدایی افزود: نه هیات های اجرایی و نه هیات های نظارت، هیچکدام حق ندارند تعیین کنند چه کسی به مجلس برود و تاکید کرده بود که نه ما می توانیم همه داوطلبان را تایید کنیم و نه آنها می توانند همه را رد صلاحیت کنند.
وی گفت: وظیفه فرمانداران است که نسبت به تصمیم های غیرمنطقی و نامزدهایی که بی جهت احراز صلاحیت نمی شوند، اعتراض کنند، زیرا این مساله هیچ فرقی با تقلب در صندوق های رای گیری ندارد.
وی افزود: هیات های اجرایی و نظارت وظیفه دارند از ابزار در اختیار خود برای برگزاری انتخابات استفاده کنند اما هیچکدام نباید از این جایگاه سوءاستفاده کرده و از قدرت خود برای طراحی خاص در انتخابات استفاده کنند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان به صورت همزمان هفتم اسفند امسال برگزار می شود.
خوزستان 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی و شش نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
هیات نظارت بر انتخابات استان خوزستان از مجموع 623 داوطلب نمایندگی این استان در مجموع 222 نفر را تایید صلاحیت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار