استعفای استاندار کرمان؛ زینی‌وند جایگزین شد

چرا محمدجواد فدایی استاندار کرمان استعفا کرد؟

تهران (پانا) - پس از استعفای محمدجواد فدایی استاندار کرمان علی زینی‌وند به عنوان استاندار جدید کرمان منصوب شد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
استعفای استاندار کرمان؛  زینی‌وند جایگزین شد

به گزارش فارس، به دنبال استعفای محمدجواد فدایی استاندار کرمان علی زینی وند به عنوان استاندار جدید کرمان شد.

زینی‌وند پیش از این معاون استاندار سیستان و بلوچستان بود. وی دارای دکتری روابط بین الملل از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران، کارشناسی ارشد روابط بین الملل از دانشگاه علامه طباطبایی تهران و کارشناسی دبیری الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه ایلام است.

رئیس کمیته سیاست داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیر کل سیاسی انتظامی استانداری ایلام (۱۳۸۴-۱۳۸۱)، مشاور در شورای عالی امنیت ملی، عضو شورای عالی اطلاع‌رسانی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برخی از سوابق اجرایی استاندار جدید کرمان است.

عضویت کارگروه‌های اصلی تدوین سیاست‌های کلی نظام و مسئول کارگروه حوزه سیاست‌های داخلی برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، مسئول کارگروه اصلی تدوین سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های جمعیت، انتخابات و نظام جامع قانون گزاری در مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس کارگروه سیاسی هیئت اعزامی مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی به کشور چین در سال ۱۳۹۳، دبیر کمیته روابط بین الملل کمیسیون مقابله با تحریم‌های بین المللی در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، کارشناس امور بین المللی کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس کارگروه روابط بین الملل کمیته گفتمان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر سوابق زینی‌وند است.

چرا استاندار کرمان استعفا کرد؟

ایسنا هم در مطلبی در این باره نوشت که عباس تقی زاده، مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی خبر استعفای فدایی، استاندار کرمان را تایید کرده است. وی درباره دلیل این استعفا گفت: دکتر فدایی گفته‌اند که بعدا دلایل این استعفا را مطرح خواهند کرد.

حسین جلالی، نماینده رفسنجان و انار درباره استعفای استاندار کرمان گفت: ما از این خبر غافلگیر شدیم و از استاندار کرمان انتظار داشتیم که برای چنین تصمیم مهمی حداقل مجمع نمایندگان استان را در جریان می‌گذاشتند و ما در عمل انجام شده قرار نمی‌گرفتیم.

وی تاکید کرد: اگر کسی موافق ماندن ایشان باشد تلاش برای ماندنشان می‌شد و اگر فردی مخالف ایشان است در راستای فرد جانشین وی مدیریت می‌کرد. ما این انتظار را از دکتر فدایی نداشتیم که یک مرتبه انسان را بین زمین و آسمان رها کنند و توقع نداشتیم چنین تصمیمی بدون اطلاع بگیرند.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اکنون ما متوجه شدیم که یک نفر رفته و یک نفر دارد می‌آید و هیچ محلی برای مجمع نمایندگان قائل نیستند و این یک نوع توهین به شعور مردم و نمایندگان استان کرمان است لذا بنده گلایه‌مندی خود را از این آمدن‌ها و رفتن‌های بدون اطلاع مجمع نمایندگان اعلام می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی به جای آقای دکتر فدایی انتخاب خواهد شد؟ بیان کرد: نمی‌دانم اما اسم‌هایی در این چند ساعت مطرح شده است که بنده اصلا شناختی در مورد آنها ندارم.

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی درباره استعفای استاندار کرمان اظهار کرد: ما از استعفای استاندار خبر نداشتیم و در هفته گذشته سفر وزیر صمت را به استان و جلسات مختلف داشتیم و کارها در حال پیگیری بود.

وی افزود: عصر روز گذشته معاون پارلمانی وزیر کشور با بنده تماس گرفت و اعلام کرد استاندار کرمان استعفا داده است و بنده گفتم چه اتفاقی افتاده؟ ما داشتیم با وی کار می کردیم که معاون وزیر اعلام کرد جزئیات مشخص نیست و در مجموع قرار است دولت درباره این موضوع و جانشین استاندار تصمیم گیری کند.

پورابراهیمی تصریح کرد: بنده اعلام کردم اجازه بدهید جلسه مجمع نمایندگان استان برگزار شود و درخصوص استعفای استاندار بحث کرده و ببینیم موضوع چیست و اگر به هر دلیلی ادامه فعالیت استاندار امکانپذیر نباشد، درباره گزینه جدید تصمیم گیری کنیم و قرار است جلسه مجمع نمایندگان با وزیر کشور ابتدای هفته آینده در تهران تشکیل شود و نمایندگان استان در این زمینه بحث کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: بنده از شب گذشته چندین مرتبه با استاندار تماس گرفتم و موفق نشدم با ایشان صحبت کنم و تلفن همراه استاندار یا در دسترس نیست و یا پاسخ نمی دهند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چند روز قبل با استاندار برای فردا یک جلسه را هماهنگ کرده بودیم و برنامه به صورت متداول پیش می رفت که عصر روز گذشته از استعفای استاندار مطلع شدم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار