تقویت دستمزدها ؛ راهبر سیاست های بهره وری نیروی کار است

نیروی کار و قشر کارگر برای کمک به رشد بهره وری نیاز به تقویت دستمزد واقعی و تامین معیشت عزتمند دارد تا با یک نوبت کاری هم بتواند امور زندگی خود را اداره و ساماندهی کند.

کد مطلب: ۴۳۲۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا مسلم خانی رئیس کارآفرینی در مصاحبه با رادیو اقتصاد تصریح کرد ‌: شاه بیت سیاست های ساماندهی امور کارگری هم تعیین دستمزد واقعی و کار شایسته است و سازمان بین المللی کار هم تلاش می کند بهداشت و حفاظت و ایمنی نیروی کار افزایش یابد.
وی گفت : رفتن اجباری به مرخصی و تقویت ورزش خانواده های نیروی کار و کارگران و همچنین آموزش شغلی پایدار کارگران مورد تاکید جهانی است که همه اینها می تواند به نفع کارفرما و اقتصاد کلان ملی هم باشد.

خانی اظهار داشت : این رویکردها بهره وری نیروی کار و کیفیت محصولات و خدمات را نیز رشد می دهد.
خانی اظهار داشت : رفاه اجتماعی و معیشت از شاخص های مهم برای تقویت دستمزد نیروی کار و کارگر در جهان است.
این مدرس کارآفرینی : همیشه رابطه معناداری میان حقوق و دستمزد نیروی کار با قدرت خرید کالا و خدمات وجود دارد که اگر دستمزدها در ایران هم براساس آن تعیین شود ، می تواند به رشد بهره وری هم کمک کند و کرامت انسانی و تحول واقعی در معیشت نیروی کار هم از دستاوردهای ان خواهد.
24 میلیون نفر در کشور نیروی کار داریم که اگر 5 میلیون نفر در بخش کارمندی فعال باشند ، آمار جامعه کارگری به 19 میلیون نفر می رسد که جایگاه انها را در برنامه های اقتصادی و اجتماعی کشور نشان می دهد.
حدود 40 عامل در بهره وری نیروی انسانی نقش دارد که یکی از مهمترین موارد امنیت شغلی و روانی کارگر است و اگر همه این عوامل با شاخص رفاه اجتماعی و معیشت فراهم شود می تواند نرخ بهره وری نیروی کار را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
اما تامین معاش کارگران مهم ترین نیاز است و باید دستمزدها را واقع بینانه و متناسب با همه تحولات محیط اقتصادی کشور تقویت کنیم.
قانون کار شایسته هم که سازمان بین المللی کار به کشورهای عضو توصیه کرده است ، باید تهیه شود که بر ارتقای جایگاه کارگر و کرامت نیروی انسانی آنها تاکید دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار