احداث مرکز پژوهشی سرطان شناسی توسط بانوی نیکوکار در شیراز

بانوی نیکوکار شیرازی که پیشتر اقدام به احداث بیمارستان آنکولوژی امیر در شیراز کرده بود، با احداث مرکز پژوهشی سرطان شناسی این بیمارستان و واگذاری آن به دانشگاه علوم پزشکی، راه نیمه رفته را تمام کرد.

کد مطلب: ۴۳۱۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از فارس، زهرا سعادت بانوی نیکوکار پیش از این بیمارستان آنکولوژی امیر را ساخت و به دانشگاه علوم پزشکی شیراز واگذار کرد و اکنون ساختمان مجاور آن را که به مرکز پژوهشی سرطان شناسی اختصاص دارد با زیربنای سه هزارو 600 مترمربع با 300 میلیارد ریال هزینه دراختیار این دانشگاه قرار داده است.

همواره دل نگران و با وسواس تمام به دنبال راهی برای نجات بیمارانی که زجر فرزند دلبندش در طول بیماری را تجربه می کنند، بوده است، او دوست ندارد مادران، پدران و همسران در کنار بیمارانشان امید خود را از دست بدهند و شاهد کم فروغ شدن شمع زندگی عزیزانشان باشند.

زهرا سعادت که 9 دهه زندگی را تجربه کرده می گوید: آنچه را که در طول سالیان عمر از مدرسه و دانشگاه فرا نگرفته بودم روزگار با تجربه های تلخ و شیرین به من آموخت.

وی افزود: پس از اینکه یکتا فرزند اندیشمند و عزیزم به دلیل بیماری سرطان چشم از جهان فرو بست، تصمیم گرفتم تمام دارایی خودم را صرف حمایت و درمان بیماران سرطانی کنم.

وی ادامه داد: بیمارستان آنکولوژی امیر را با عشق و امید بنا نهادم و برای آرامش و درمان بیماران سرطانی دراختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادم و دانشگاه با بکارگیری پزشکان و متخصصان توانمند و دلسوز راه درمان را برای این بیماران آسانتر کرد.

وی اضافه کرد: بنای ساختمان کنونی را از ابتدا برای ایجاد بنیاد فرهنگی سعادت آغاز کردم اما با توجه به مشکلات این بیماران و لزوم توسعه دانش درمانی ، تصمیم به الحاق آن به بیمارستان امیر برای پژوهش و تحقیقات گرفتم.

بانو سعادت با چشمانی که از شوق می درخشید افزود: بالاخره کار نیمه تمام به پایان رسید، امیدوارم دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در راه توسعه تحقیق و پژوهش سرطان گام های موثری در این مجموعه بردارد.

وی ادامه داد: آرزومندم زمانی فرا رسد که این بیماری بطور کامل ریشه کن شود و پس از آن آرزو دارم بیماران سرطانی بجز رنج و دردی که دراثر بیماری متحمل می شوند دغدغه دیگری نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز در مراسم واگذاری سند این ساختمان ازسوی بانو سعادت به این دانشگاه گفت: این خیر بزرگوار با احداث مجموعه درمانی بیمارستانی آنکولوژی امیر گام ارزشمندی در حمایت و درمان بیماران سرطانی فارس و جنوب کشور برداشته است.

محمد هادی ایمانیه افزود: دانشگاه برای درمان بیماران سرطانی استان با مشکلات زیادی مواجه بود و افزوده شدن این بیمارستان به چرخه درمانی، دانشگاه را از وضعیت بحرانی خارج کرد.

وی ادامه داد: شرایط بیماران سرطانی به لحاظ درمانی بسیار خاص است و بخش بیماران سرطانی در زیرزمین بیمارستان نمازی مکان نامناسبی برای بهبود وضعیت این بیماران بود.

وی اضافه کرد: مجموعه درمانی بیمارستان آنکولوژی امیر به همت بانو سعادت از آبان ماه 88 کار خود را آغاز کرد و هم اکنون خدمات این مجموعه رضایتمندی بیماران سرطانی را فراهم کرده است.

ایمانیه گفت: ساختمان جدید که به همت این خیر ارجمند به دانشگاه واگذار شده ، در کنار توسعه تحقیقات سرطان ، کمبودهای بخش درمانی بیمارستان امیر را جبران می کند.

وی بیان داشت : برای تجهیز این مجموعه 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که دانشگاه این مهم را انجام می دهد و تا فروردین 95 به ثمر خواهد رسید.
رئیس هیات مدیره مجمع خیران تامین سلامت فارس گفت: خیران عرصه سلامت در این بخش کارهای بسیار بزرگی انجام داده اند که جایگاه وموقعیت پزشکی فارس و کشور را متحول کرده است.

محمود تابنده افزود: خیران فارس در دهه اخیر با گام های بلند در عرصه سلامت به لحاظ درمانی ، علمی و تحقیقاتی بار بزرگی را از دوش دانشگاه علوم پزشکی برداشته اند.

وی ادامه داد: خیر بزگوار بانو زهرا سعادت در بخش درمان سرطان تحولی ایجاد کرده که بسیار قابل تقدیر است و به یقین رضایت بیماران سرطانی از نحوه دریافت خدمات درمانی را موجب شده است.

وی اضافه کرد: مجموعه جدید پژوهشی سرطان شناسی امیر با زیربنای سه هزار و 600 متر مربع زیربنا در 12 واحد پژوهشی و درمانی به مجموعه های درمانی سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزوده شده است.

بیماری سرطان سالانه 10میلیون نفر در دنیا را گرفتار می کند که 7/4 میلیون نفر از آنان در کشورهای توسعه یافته و بقیه در کشورهای کمتر توسعه یافته زندگی می کنند.

این بیماری عامل 12 درصد از مرگ و میرهای سراسر جهان است و در یک دوره 20 ساله مرگ و میر ناشی از سرطان از شش میلیون نفر به 10 میلیون نفر در سال افزایش خواهد یافت .

در کشور ما 14 درصد از موارد مرگ و میر مربوط به انواع سرطان است و سومین عامل مرگ و میر در کشور محسوب می شود.

در ایران سالانه 80 هزار نفر به سرطان مبتلا می شوند که حدود هفت هزار نفر از آنان در فارس زندگی می کنند ، همچنین سالانه این بیماری جان 30 هزار نفر از مبتلایان را می گیرد که افزون بر دو هزار نفر از آنها مربوط به فارس است.

سرطان یکی از بیماری ای پیش رونده در دهه اخیر است که به نوعی همزاد بشر امروزی شده ، به گونه ای که همه افراد در خانواده ، فامیل ، دوستان و آشنایان خود نمونه ای از آن را تجربه کرده اند.

سلامت و شرایط جسمی و روحی بیمار سرطانی به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست و در طول درمان همواره نیاز به درمان های جانبی و مختلف پیدا می کنند .

به گفته متخصصان و صاحبنظران ، خدمات رسانی به بیماران سرطانی امکانات و تجهیزات وسیعی را می طلبد که تامین این مهم ازعهده دولت ها به تنهایی بر نمی آید.

استان فارس از دیر ایام مرکز درمانی جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و ناگزیر باید علاوه بر جمعیت خود به بیماران این مناطق نیز خدمات درمانی ارائه دهد.

در بحث بیماران سرطانی نیز بدین گونه است ، مسئولان بهداشتی و درمانی فارس همواره باید دغدغه افزایش خدمات درمانی را در برنامه های استان داشته باشند.
از سوی دیگر به دلیل کمبود بودجه های دولتی ، ارائه خدمات درمانی با مشکل مواجه می شود که خوشبختانه خیران فارس با حمایت های شایسته خود گام های اساسی در این مسیر برداشته اند.
احداث مرکز پژوهشی سرطان شناسی توسط بانوی نیکوکار در شیراز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار