رئیس اتاق اصناف کشور مطرح کرد

ضرورت تقویت برندسازی در حوزه کیف و کفش چرم

رئیس اتاق اصناف کشور از واردات بی‌رویه‌ی کیف و کفش چرم در دهه اخیر انتقاد کردند و خواستار توجه به بنگاه‌های متوسط و کوچک در حوزه‌های مختلف شد.

کد مطلب: ۴۲۹۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا،‌ علی فاضلی رئیس اتاق اصناف کشور در دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چرم ‌، کیف‌، کفش و صنایع وابسته که صبح امروز با حضور وزیر صنعت‌، معدن و تجارت رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی‌ و دیگر مسئولان مربوطه در مرحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد،‌ گفت: در بحث قوانین باید به این موضوع اشاره کنم که در بعضی از موارد این قوانین نمی‌تواند گره گشاه باشد به ویژه در حوزه کسب و کار.

وی باتاکید بر اینکه پاشنه آشیل مجموعه رشد و توسعه کشور در کوتاه مدت به جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی بر می‌گردد تاکید کرد: در پساتحریم این توفیق حاصل می‌شود که در کوتاه مدت جذب سرمایه گذاری را در اقتصاد کشور داشته باشیم و در همین جا از دستگاه‌های امنیتی و دولت به دلیل ایجاد امنیت و ثبات در مجموعه مدیریت کشوری تشکر می‌کنم .

وی ادامه داد:شاخص‌های جهانی نشان دهنده رشد ما در حوزه کسب و کار است که البته باید این موضوع تقویت شود چون جای کار زیادی دارد .

فاضلی با بیان اینکه در حوزه صنعت چرم جزو سه کشور اصلی صادر کننده و تولید کننده در حوزه پوست هستیم‌، گفت: اشکال عمده ما این است که اغلب کالاها را به صورت خام به خارج می‌فروشیم و خام فروشی موضوعی است که به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و ترمیم شود.

رئیس اتاق اصناف کشور با تاکید بر اینکه در بخش چرم تولید کیف کفش حرف اول را می‌زند تاکید کرد: اگر این بخش تقویت شود، در بخش اشتغال کمتر از صنعت خودرو کارایی نخواهد داشت و بازار چهارصد میلیونی کشورهای منطقه را همین مجموعه می‌تواند پوشش دهد.

فاضلی در بخشی از سخنان خود با اشاره به مشکل مالیاتی گفت: فردا در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده جلسه‌ای خواهم داشت و موضوع مالیات بر ارزش افزوده کیف و کفش چرم را به سرانجام می‌رسانم.

وی با تاکید بر اینکه در دهه اخیر واردات بی‌رویه در این بخش بیداد می‌کرد تاکید کرد: نظام بانکی و سیستم پولی و مالی کشور در خدمت تولید نبوده و نیست و اگر می‌بینیم کشورهایی مثل ایتالیا و یا کره جنوبی حرفی برای گفتن در این زمینه دارند‌، دلیل آن حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط است و این در حالی است که به این بخش‌ها در کشور ما توجهی نشده است و بیشتر تمرکز بر روی صنایع بزرگ است که این صنایع در بعضی مواقع سربار بودند.

رئیس اتاق اصناف کشور دربخشی از سخنان خود تاکید کرد: با کارگروهی که پیشنهاد می‌کنم مجموعه غیردولتی شامل اتاق اصناف ‌،اتاق بازرگانی و اتاق تعاون در کنار مجموعه دولت تشکیل خواهد شد، بتوان بنگاه‌های کوچک را سامان داد و به اهداف مورد نظر دست یافت.

وی با بیان اینکه در حوزه منابع نیروی انسانی در اغلب بنگاه‌ها با کمبود نیروهای ماهر تحصیل کرده دانشگاهی مواجه هستیم بیان کرد: باید بتوانیم همه این بخش‌ها را به بخش دانشگاهی متصل کنیم و همچنین تقویت برندسازی از دیگر موضوعاتی است که نیروهای علمی دانشگاهی می‌طلبد و ارگ بتوانیم آنها را تقویت کنیم،‌ خواهیم توانست بازارهای از دست رفته را به دست آوریم.

رئیس اتاق اصناف کشور در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی برای تبلیغات‌ و بازاریابی و مارکتینگ از مباحثی است که در اتحادیه‌های صنفی کم فروغ است در حالی که امروز دنیا درصد بالایی را به این بخش اختصاص داده است و از اتحادیه‌ها خواستار حضور قدرتمند در این بخش هستند.

فاضلی همچنین از تشکیل شرکت مدیریت صادرات در اتاق اصناف خبر داد و افزود: حدود دو هفته آینده این شرکت رسما افتتاح می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار