معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان هشدار داد :

افزایش نگران کننده بیماری های دهان و دندان، دیابت وآسم در دانش آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان گفت: ما با اجرای طرح ˝آهن یاری˝ توانستیم کم خونی فقر آهن را کنترل کنیم و باید با اجرای چنین طرح های بیمارهای دهان ودندان ، دیابت و آسم نیز کنترل شوند

کد مطلب: ۴۲۰۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان ، محمد معزی با اشاره به اینکه 30 سال است که جذب مربی بهداشت در آموزش و پرورش صورت نگرفته است ، گفت: در حال حاضر در آموزش و پرورش خوزستان 625مراقب سلامت و مربی بهداشت وجود دارد .

وی آموزش و فرهنگ سازی ، معاینات و غربالگری، نظارت و بازرسی همچنین بهسازی فضاهای بهداشتی در مدارس را از فعالیت های تحت پوشش این معاونت برشمرد و تصریح کرد: باید سعی شود تا سطح علمی مراقبین بهداشت افزایش پیدا کند .

معزی گفت: برای مدارسی که از مراقبین سلامت برخوردار نیستند ، افرادی با عنوان رابط بهداشتی تعیین شده اند تا مسائل بهداشتی آن مدرسه را تحت پوشش قرار دهند .و تا کنون در راستای افزایش سطح علمی این نیروها 58 کارگاه ، 4هزار و 253 جلسه و 2 سمینار آموزشی برگزار شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تدوین کتاب " سلامت " در خوزستان با حمایت های استاندار ، بیان داشت : این کتاب با همکاری علوم پزشکی اهواز منتشر شد و در سال جاری نیز ازقابلیت توزیع در حوزه ی دوم متوسطه نیز برخوردار است .

وی ضمن تاکید بر آموزش های بهداشتی والدین گفت: والدین دانش آموزان باید تحت آموزش های بهداشتی و تغذیه ای قرار بگیرند همچنین باید از ظرفیت تشکل های دانش آموزی در قالب همیار سلامت برای رسیدگی به مسائل بهداشتی و سلامت در دانش آموزان بهره برد.

معزی برپایی سفره های تغذیه ی سالم در مدارس را در راستای فرهنگ سازی در این خصوص دانست و گفت: خوردن صبحانه های سالم به صورت دسته جمعی و در فضای مدرسه که با توزیع رایگان شیر انجام می شود به سلامت تغذیه ای در دانش آموزان کمک می کند .

وی افزایش بیماری های دهان و دندان، دیابت و آسم را در دانش آموزان نگران کننده دانست وگفت: این بیماری ها در دانش آموزان یک سیر صعودی پیدا کرده اند که باید مورد رسیدگی قرار بگیرند .ما با اجرای طرح "آهن یاری" توانستیم کم خونی فقر آهن را کنترل کنیم و باید با اجرای چنین طرح های بیمارهای دهان ودندان ، دیابت و آسم نیز کنترل شوند .

معزی همچنین مشکلات بهداشت محیط ، ایمنی ، کمبود سرویس های بهداشتی ، کمبود فضای سبز و مشکلات ساختمانی از قبیل ریزش دیوارها، دفع فاضلاب و عدم حصارکشی مدارس در مدارس روستایی را از مشکلات عمده ی مدارس خوزستان برشمرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار