همایش علمی آموزشی دانش آموزان دیابتی برگزار شد

کرج (پانا) - رئیس اداره سلامت و تندرستی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز از برگزاری همایش یک روزه علمی آموزشی ویژه دانش آموزان دیابتی با همکاری انجمن دیابت استان البرز و انجمن علمی آموزشی مربیان بهداشت مدارس استان در محل کانون فرهنگی تربیتی امام علی (ع) خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۱۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
همایش علمی آموزشی دانش آموزان دیابتی برگزار شد

رضا طارمی رئیس اداره سلامت و تندرستی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش البرز با اعلام این خبر اظهار کرد: همایش یک روزه علمی آموزشی ویژه دانش آموزان دیابتی با همکاری انجمن دیابت استان البرز و انجمن علمی آموزشی مربیان بهداشت مدارس استان در محل کانون فرهنگی تربیتی امام علی (ع) با حضورجمعی از دانش آموزان دیابتی استان به همراه والدین، مراقبین سلامت، کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه سلامت و تندرستی برگزار گردید.

وی افزود: در این همایش به مدعوین نحوه پیشگیری، کنترل دیابت و اقدامات مناسب در برخورد با دانش آموزان دیابتی در محیط های آموزشی و مدارس آموزش داده شد.

طارمی در ادامه گفت: از سخنرانان این برنامه علمی آموزشی می توان به رئیس انجمن دیابت کشور دکتر رجب، رئیس انجمن دیابت استان دکتر جلیلی، معاونت تربیت بدنی و سلامت استان علیزاده و دکتر بیگلو اشاره نمود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی البرز تصریح کرد: در این برنامه اهمیت خودمراقبتی برای تامین، حفظ و ارتقای سطح سلامت دانش آموزان تاکید گردید و همچنین دانش آموزان با آخرین یافته های علمی و آموزشی کنترل و پیشگیری دیابت آشنا شدند.

در این برنامه علیزاده معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ضمن عرض خیرمقدم بر تداوم و گسترش همکاری های دوجانبه با سازمان ها و نهادهای مرتبط با هدف تامین، حفظ و ارتقای سطح سلامت دانش آموزان تاکید کرد و از انجمن دیابت استان البرز در راستای اجرای برنامه های آموزشی موثر و مفید تشکر نمود.

وی افزود: با توجه به ایام پایانی سال ۱۳۹۶ رهنمودهای لازم را به منظور حفظ آمادگی مدارس، کارکنان و والدین برای داشتن چهارشنبه آخر سال بی خطر برای دانش آموزان ارائه شد.

در حاشیه این همایش جوایز ارزنده ای از قبیل دوچرخه، راکت بدمینتون در حوزه ورزش و ترازو و دستگاه تست قند در حوزه سلامت به دانش آموزان و مراقبین سلامت اهدا گردید.

لازم به ذکر است که همکاری های دوجانبه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز و انجمن دیابت استان البرز در قالب تفاهم نامه همکاری های مشترک هر ساله به نحو مختلف و برای گروه های مورد نظر از جمله دانش آموزان، کارکنان و والدین اجرا می گردد.

طارمی رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرای این گونه همایش های علمی آموزشی به ارتقای سطح آگاهی سلامت و بهداشت دانش آموزان افزوده شده و در نهایت منجر به ارتقای سطح سلامت جامعه می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار