در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

وضعیت نامطلوب دپوی زباله در شمال کشور/ تهیه برنامه جامع مدیریت پسماند

خبرگزاری پانا: به گفته نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در بحث مدیریت پسماند اقدامات مشترک سازمان محیط زیست با وزارت کشور با اولویت استان های شمالی به ویژه گیلان و مازندران در حال انجام است و در همین راستا برای استان گیلان برنامه جامع مدیریت پسماند استان تدوین شده است.

کد مطلب: ۳۹۵۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با تأکید بر اینکه تعامل و همکاری میان مجلس و محیط زیست منجر به مواجهه منطقی با آلودگی های زیست محیطی به ویژه در بحث پسماندها می شود، گفت: همه دستگاه ها در قبال حفظ محیط زیست کشور مکلف و موظف هستند اما غفلت از محیط زیست در سال های گذشته ضربه بزرگی بر پیکره محیط زیست ایران وارد کرده است.


نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: موضوعاتی همچون آلودگی هوا، احیای تالاب ها، تقویت فرآیند ارزیابی زیست محیطی از طریق بازنگری دقیق در این فرآیند، ترویج آموزش و فرهنگ سازی محیط زیست از مهمترین اولویت های برنامه ریزی شده است که در بحث مدیریت پسماند اقدامات مشترکی میان سازمان محیط زیست و وزارت کشور با اولویت استان های شمالی به ویژه گیلان و مازندران در حال انجام است.


دپوی روزانه 1000 تن زباله در شهرهای استان گیلان


لاهوتی با بیان اینکه روزانه بیش از هزار تن زباله از شهرهای مختلف استان گیلان در مناطق جنگلی دپو می شود، گفت: برای استان گیلان برنامه جامع مدیریت پسماند تدوین شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.


وی یادآور شد: دولت مصوبات خوبی برای بحث زباله در نظر گرفته که مدیریت آن عزم جدی و ورود سازمان محیط زیست به همراه بخش خصوصی را می طلبد.


این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت نامطلوب دپوی زباله در شهرهای شمالی کشور گفت: بررسی تأخیرهای طولانی در مدیریت پسماند استان ‌های شمالی مورد انتقاد است چرا که در برنامه چهارم توسعه کشور قرار بود برای مدیریت پسماند استان‌ های شمالی اقدامات در نظر گرفته شود اما این معضل هنوز ادامه دارد.


وی در پایان با تاکید بر ضرورت تعامل و همکاری مجلس در مورد بودجه و اعتبارات تخصیصی به محیط زیست در سال آینده و تدوین برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: همکاری مجلس و محیط زیست منجر به ایجاد تحول مثبت در حوزه محیط زیست ایران خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار