مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

کلیات طرح جامع مدیریت پسماند اردبیل به تصویب رسید

اردبیل (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با پیگیری‌ها و بررسی‌های لازم در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان امسال کلیات طرح جامع مدیریت پسماند شهر اردبیل به تصویب رسید.

کد مطلب: ۸۷۰۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
کلیات طرح جامع مدیریت پسماند اردبیل به تصویب رسید

محمد خداپرست در جلسه مدیریت پسماند اردبیل اظهار داشت: با پیگیری‌ها و بررسی‌های لازم در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان امسال کلیات طرح جامع مدیریت پسماند شهر اردبیل به تصویب رسید تا مشکلات و مسائل در این حوزه ساماندهی شود .

وی بیان کرد: با اجرایی و عملیاتی شدن این طرح شاهد حل مشکلات موجود در حوزه مدیریت پسماند در اردبیل خواهیم بود که انتظار می‌رود در راستای این مهم همکاری‌های لازم از سوی متولیان امر انجام شود .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آموزش شهروندان را اصل مهم و مورد تاکید در این طرح برشمرد و افزود: کاهش تولید زباله، تفکیک زباله از مبدا، بازیافت پسماند و اطلاع‌رسانی به مردم و آگاهسازی از مواردی بود که با اجرای طرح عملیاتی می‌شود .

خداپرست با اشاره به مشکلات شهرستان‌های استان در موضوع محل دفن پسماند تصریح کرد : انتظار می‌رود برای حل این مشکل شهرداران در شهرهای بیله‌سوار، خلخال و سرعین اقدام کرده و با حل موانع و مشکل معارض محل‌های جدید تعیین شده برای دفن پسماند در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند .

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل نیز موضوع پسماند استان اردبیل را موضوعی ویژه دانست و گفت: در حال حاضر وضعیت مدیریت پسماند در استان مطلوب نبوده و تلاش و جدیت بر این است تا با پیگیری‌های مستمر و لازم این مشکل را در شهرستان‌های مختلف حل کنیم .

مسعود امامی یگانه اظهار کرد: طرح مدیریت پسماند استان در شهرهای اردبیل، خلخال و پارس‌آباد اجرایی می‌شود که نخستین شهرستان برای اجرای این طرح اردبیل در نظر گرفته شده است تا وضعیت پسماند در اردبیل ساماندهی شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار