مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی در گفت و گو با پانا:

اجرای طرح بیمه سلامت همگانی رفع همپوشانی بیمه ای را به همراه داشته است

خبرگزاری پانا: مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: اجرای طرح بیمه سلامت همگانی رفع همپوشانی بیمه ای با سایر صندوق ها را به همراه داشته است.

کد مطلب: ۳۹۲۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد

محمد رضا جیریایی در گفت و گو با خبرنگار پانا، افزود: تحت پوشش قرار گرفتن افراد فاقد بیمه استان بدون دریافت حق سرانه، رفع همپوشانی بیمه ای با سایر صندوق ها، کاهش تصدیگری از طریق واگذاری امور به بخش خصوصی از جمله فرصت های ایجاد شده توسط اجرای طرح بیمه سلامت بشمار می روند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح بیمه سلامت همگانی، بیش از یکصد و سی هزار نفر صاحب دفترچه بیمه سلامت شده اند و از خدمات بیمه ای آن بهره مند شده اند.

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی اظهار داشت: در 5 ماهه سال جاری بیش از سیصد و نود و یک هزار بار مراجعه با دفترچه بیمه سلامت همگانی داشته ایم که مبلغی بیش از یکصد و نه میلیارد ریال هزینه های بستری و سرپایی در صندوق بیمه سلامت همگانی در این مدت شده است.

جیریایی با اشاره به وضعیت طرح ارتقاء بسته خدمتی سطح یک روستائیان در استان بیان کرد: با توجه به اینکه منابع اعتباری این طرح نیز از محل یک درصد قانون مالیات بر ارزش افزوده تامین می شود به نوعی که اعتبار در نظر گرفته شده برای هزینه های بیمه و درمان سطح یک و برنامه پزشک خانواده در سال 92 که رقمی بالغ بر 69 میلیارد ریال بود.

وی ابراز داشت: این رقم با افزایش 330 درصدی به رقمی معادل 300 میلیارد ریال افزایش یافت که این موضوع باعث بهبود زیرساخت و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی سطح یک و همچنین بهبود محل زیست پزشک و ترمیم حقوق پزشکان و ماماهای خانواده و افزایش ماندگاری آنان در مراکز درمانی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار