در گفت‌وگو با پانا

خضری، نماینده مجلس: سازمان‌های بیمه‌‌گر مکلف به رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای هستند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درخصوص تکلیف سازمان‌های بیمه‌‌گر برای رفع همپوشانی بیمه‌ای در کشور می‌گوید رکن اصلی تجمیع بیمه‌ها رفع همپوشانی بیمه‌ای است و سازمان بیمه سلامت باید هرچه سریعتر این موضوع را دنبال کند.

کد مطلب: ۸۳۵۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
خضری، نماینده مجلس: سازمان‌های بیمه‌‌گر مکلف به رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای هستند

رسول خضری در گفت‌وگو با پانا درخصوص همپوشانی بیمه‌ای در کشور گفت: اکنون یکی از موضوعاتی که سازمان‌های بیمه‌‌گر از جمله سازمان بیمه سلامت را درگیر کرده، همپوشانی بیمه‌ای است. در واقع جمعیت زیادی از بیمه‌شدگان دارای دو دفترچه هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر لزوم رفع همپوشانی بیمه‌ای گفت: سازمان تأمین اجتماعی برنامه‌هایی را در راستای رفع همپوشانی بیمه‌ای در دستور کار قرار دارد که پیشرفت خوبی هم داشته است و لازم است که سازمان بیمه سلامت نیز در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه‌شده و سازمان بیمه سلامت 38 میلیون بیمه‌شده را تحت پوشش دارند. بنابراین اگر همپوشانی بیمه‌ای رفع شود، آمار درستی از بیمه‌شدگان به دست می‌آید که طبق آن می‌توان تخصیص منابع برای بیماران را انجام داد و کیفیت خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان بهبود می‌یابد.

این نماینده مجلس درخصوص فعالیت سامانه شناسایی افراد دارای دو دفترچه بیمه درمانی گفت: طبق قانون اگر فردی تحت پوشش بیمه قرار داشته باشد، سازمان بیمه دوم نمی‌تواند او را تحت پوشش قرار دهد.

خضری با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل صندو‌ق‌های بیمه‌ای از جمله بیمه سلامت کمبود اعتبار است، گفت: دولت در بودجه سال جاری اعتبارات اندکی را برای بیمه سلامت پیشنهاد داده بود که در حوزه بیمه سلامت با این اعتبار اندک و بدهی‌های این سازمان، نمی‌توان کار زیادی انجام داد و مشکلات انباشته می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص فعالیت مشترک کمیسیون اجتماعی و وزارت رفاه جهت تصویب قانون جامع صندوق‌ها گفت: اخیرا در جلسه کمیسیون بهداشت این موضوع را بررسی کردیم و معتقدیم که رکن اصلی تجمیع بیمه‌ها رفع همپوشانی بیمه‌ای است. البته تجمیع صندوق‌های بیمه از تکالیفی بود که در قانون برنامه پنجم توسعه، بر عهده دولت قرار گرفت و وزارت رفاه برای عملی شدن این قانون موظف است که آن را اجرا کند و لازم است که ابتدا همپوشانی‌های بیمه‌ای رفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار