مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:

بیش‌از یک‌میلیون رأس دام در خراسان جنوبی واکسینه شدند

خبرگزاری پانا : مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در سه ماه نخست امسال یک‌میلیون و ۹۶۳ هزار و ۵۷۰ رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های مختلف در سطح استان واکسینه شدند.

کد مطلب: ۳۷۴۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، علیرضا رفیعی‌پور با اشاره به میزان واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین در سه ماهه نخست امسال، اظهار داشت: از ابتدای امسال در حوزه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام 358 هزار رأس گوسفند و بز و یک‌هزار و 915 رأس گاو و گوساله علیه بیماری شاربن واکسینه شدند.
وی با اشاره به اینکه 620 رأس گاو و گوساله علیه بیماری تب مالت در سه ماهه نخست امسال واکسینه شدند، تصریح کرد: علیه بیماری تب مالت نیز 226 هزار رأس بره و بزغاله و 707 هزار راس گوسفند در این مدت واکسینه شدند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: در این مدت همچنین از یک‌هزار و 100 رأس گاو و گوساله نیز در زمینه بیماری تب مالت خون‌گیری شده است.
رفیعی‌پور با بیان اینکه علیه بیماری هاری هزار و 270 قلاده سگ واکسینه شدند، گفت: در زمینه بیماری سل نیز در بین دام از ابتدای امسال از هزار و 365 راس گاو تست گرفته شده است.
وی با اشاره به بیماری‌های واگیردار در بین دام‌های استان، تصریح کرد: بیش از 520 هزار راس گوسفند و بز در سه ماهه نخست امسال علیه آبله گوسفندی و بز واکسینه شدند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه واکسیناسیون تب برفکی گاوی در سال در سه مرحله انجام می‌شود، افزود: در مرحله نخست واکسیناسیون تب برفکی گاوی 22 هزار و 300 رأس دام واکسیناسیون شدند و تا انتهای سال نیز در دو مرحله دیگر علیه این بیماری واکسینه می‌شوند.
رفیعی‌پور ادامه داد: تب برفکی گوسفندی نیز در سال به صورت سراسری در سه ماهه پایانی سال در دام‌های سبک انجام می‌شود. 124 هزار رأس دام علیه بیماری آنتروتوکسمی واکسینه شده و در این مدت بیماری‌های واگیر دار مانند تب برفکی، لمپی اسکین و هاری در استان مشاهده نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار