فرماندار شهرستان محلات در گفت و گو با پانا:

سیل 8 خانه مسکونی را تخریب کرد/انتقاد مردم از کندی امداد رسانی

خبرگزاری پانا: فرماندار شهرستان محلات گفت: وقوع سیل در روستای محمد آباد این شهرستان منجر به تخریب کامل 8 خانه مسکونی و بروز خسارات در مزارع و تلف شدن تعدادی از احشام منطقه شد.

کد مطلب: ۳۷۴۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد

سید احمد سجادی در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به وقوع سیل در روستاهای شهرستان محلات افزود: بنابر گزارش تیم های امدادی ساعت 18:30 عصر روز دوشنبه 29 تیر ماه در نقطه بالادست روستای محمدآباد محلات بر اثر بارندگی کوتاه مدت سیلاب جاری می شود که به دلیل قرار گیری شیب روستا در مسیر بارندگی آب وارد این روستا شده است.

وی ادامه داد: علت آب گرفتگی در روستای محمد آباد بی توجهی به سیل بند روستا پس از انجام کارهای عمرانی در نقطه بالا دستی روستا بوده است که این بی توجهی پس از بارندگی شدید روز دوشنبه منجر به ورود باران به حیاط بسیاری از منازل روستایی شده و تخریب کامل 8 خانه شد..

فرماندار شهرستان محلات اظهار داشت: در اثر وقوع سیل اخیر برخی از مزارع روستایی به زیر آب رفتند، همچنین برخی از احشام دامداران منطقه نیز به دلیل بروز سیل تلف شدند که ظرف 24 ساعت آینده ارزیابی خود را از میزان خسارات وارد شده به روستا جهت ارسال به مبادی ذیربط به منظور جبران خسارت وارده به روستاییان اعلام خواهیم کرد.

رییس ستاد بحران شهرستان محلات ابرازداشت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و مصدوم در پی نداشت اما طبق بازدیدهای اولیه میزان خسارت های مالی به ساکنان روستا گسترده بود.

سجادی بیان کرد: مطابق گزارش واصله از سازمان هواشناسی استان از امروز(سه شنبه) تا پنجشنبه احتمال بارندگی و وقوع سیل در شهرستان محلات هشدار داده شده است که به همین منظور روز سه شنبه جلسه ستاد مدیریت بحران به صورت فوری در محلات تشکیل و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده خواهد شد.

این در حالی است که شاهدان عینی در گفت و گو با خبرنگار پانا ضمن انتقاد شدید از روند کند امداد رسانی به مناطق سیل زده گفتند: پس از بارش شدید باران در ساعت 15 روز دوشنبه با پیگیری های فراوان و پس از گذشت چند ساعت از حادثه نیروهای امدادی با کمترین تجهیزات ممکن به محل حادثه در روستا اعزام شدند، اهالی روستای محمدآباد با انتقاد شدید از بی توجهی به سیل بند روستا خواستار توجه ویژه به آن به منظور مقابله با بلایای طبیعی احتمالی طی روزهای آینده شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار