مدیرکل بهزیستی استان اردبیل مطرح کرد :

طرح ترویج فرهنگ قرآنی در مهدهای کودک اردبیل اجرا می‌شود

خبرگزاری پانا: مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از اجرای طرح ویژه ترویج فرهنگ قرآنی در مهدهای کودک این استان از سوی سازمان بهزیستی خبر داد.

کد مطلب: ۳۷۱۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رویا احمدیان افزود: بهزیستی به دنبال ترویج ریشه ای و عمیق مفاهیم و فرهنگ قرآنی در مهدهای کودک است .

وی دوران کودکی را فرصت مطلوب یادگیری دانست و گفت: یکی از حساس ترین مقاطع تربیتی تریبت کودک است و به دلیل ظرافت این دوره سنی بهزیستی برنامه های ویژه ای را جهت آموزش قرآنی کودکان پیش بینی کرده است .

مدیر کل بهزیستی استان به ضرورت مراقبت رفتار مربیان مهدها تاکید کرد و گفت: کودکان در مهدها در سنین حساس آموزشی هستند و مربی باید بتواند نقش یک الگوی مناسب را برای وی ایفا کند.

وی بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی سنین بالاتر را به دلیل تربیت ناصحیح در سنین کودکی دانست و گفت: به صورت برجسته این خلا در بی توجهی به آموزه های دینی نمود پیدا می کند.

احمدیان پدر و مادر و نظام های تربیتی را دو قطب تربیتی دانست و تاکید کرد: هدف ما در آموزش مهدهای کودک ایجاد رابطه منسجم بین این دو حوزه و رفع خلا های تربیتی احتمالی از سوی پدر و مادر است.

مدیر کل بهزیستی استان نقش مربی را در تربیت صحیح کودک برجسته توصیف کرد و گفت: بهزیستی بدون آموزش صحیح مربیان اقدامی ترتیب نمی دهد و حتی در انتقال مفاهیم قرآنی دوره های آموزشی مختلف برای مربیان پیش بینی شده است.

احمدیان از برگزاری دوره های تربیتی ویژه مربیان برای آموزش فرهنگ اقامه نماز خبر داد و اضافه کرد: تلاس بر این است در سنین پایه آموزش صحیح و عمیق به کودک انتقال یابد تا در سنین بالاتر این آموزه ها زمینه ساز تربیت صحیح وی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار