مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان

طرح ملی پرسش مهر ریاست جمهوری نشان از توجه مسئولین به بحران آب دارد

خبر نگار پانا:مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به اهمیت نقش دانش آموزان، معلمین و اولیاء در فرهنگ سازی مصرف آب و رفع معضل کم آبی، از اجرای فراخوان ملی پرسش مهر و طرح ملی دانش آموزی نجات آب «داناب» در آموزشگاههای استان خبر داد

کد مطلب: ۳۶۶۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا: گودرز کریمی در جلسه ای که به منظور انعقاد تفاهم نامه و ارائه راهکارهایی برای رفع معضل کم آبی در محل شرکت آب و فاضلاب لرستان برگزار شد اظهار داشت: اهمیت موضوع آب به قدری است که می توان گفت زندگی ما در دست آب و زندگی آب در دست ما انسان ها ست.

وی با اشاره به اینکه اگر آب را مدیریت نکنیم از دست می رود، بیان داشت: استان لرستان در مرز آسیب آبی است لذا باید همه دغدغه این موضوع را داشته و برای رفع این مشکل مشارکت و همکاری داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان عنوان کرد: صرفه جویی در مصرف آب از چنان اهمیت بالایی برخوردار است که رئیس جمهور این موضوع را به عنوان اولین و مهمترین پرسش مهر سال ۹۳ از ۱۲ میلیون دانش آموز و بالغ بر یک میلیون معلم فرهنگی پرسیدند.

کریمی فر سه عنصر هدف، تعصب و احساس رسالت از جانب همه مردم را برای رفع مشکل آب در استان تاثیرگذار دانست و گفت: با روشنگری، جریان سازی خبری، اقناع مخاطبان و تببین برنامه می توان همه مردم را در فرآیند جبران کمبود آب شریک کرد.

وی بر ضرورت توجه به راهکارهای صرفه جویی در هنگام بحران آب تاکید کرد و افزود: لازم است پیشنهادات و راهکارهایی برای خروج از بحران آب در استان توسط اندیشمندان و صاحب نظران ارائه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان اظهار داشت: این سازمان در راستای اهمیت موضوع آب به برگزاری همایش هایی علمی و ملی اقدام کرده به طوریکه آخرین همایش این سازمان در رابطه با اهمیت موضوع آب تحت عنوان "ایست، آب نیست" در دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی خرم آباد و با حضور دانش آموزان زیادی برگزار شد.

کریمی فر اضافه کرد: در این همایش دانش آموزان و فرهنگیان استان در قالب شعر، مقاله، کاریکاتور، عکس و ... راهکارهای علمی، بومی و محلی خود را برای رفع مشکل کم آبی و فرهنگ سازی در این زمینه ارائه دادند.

وی به وجود طرحی به نام «داناب» در آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: در طرح داناب دانش آموز، نجات و آب سه کلید واژه اساسی هستند که در این طرح ۶۹۷ مدرسه در لرستان تحت پوشش قرار گرفته اند.

کریمی فر افزود: در طرح داناب ۴۸ هزار دانش آموز دبیرستانی شرکت کرده اند و در این طرح شرکت آبفا، جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش لرستان مشارکت کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان نقش رسانه ملی و شبکه محلی استان را برای ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب بسیار کلیدی دانست و گفت: موضوع آب جزو اولویت های جدی استان لرستان است لذا می طلبد صدا و سیمای مرکز لرستان این موضوع را در اولویت برنامه های خود قرار دهد و با تهیه برنامه هایی در این خصوص به شرکت آب و فاضلاب کمک کند.

کریمی فر با اشاره به اینکه کمبود آب به بهداشت و سلامت افراد آسیب وارد می کند، عنوان کرد: با توجه به اینکه همه ما دوستدار آب هستیم با برنامه ریزی علمی و فرآیندی می توانیم سهم عمده ای در رفع مشکل کم آبی در استان داشته باشیم.

وی به نقش تاثیرگذار ائمه جمعه با توجه به در اختیار داشتن تریبون نماز جمعه در تبلیغ امر توجه به موضوع آب و صرفه جویی در آن اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه همیشه دغدغه تمامی مسائل نظام را دارند لذا می توانند در این زمینه مشارکت خوبی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان تعداد آموزشگاه های استان را چهار هزار و ۲۰۰ آموزشگاه با حدود ۳۰۷ هزار دانش آموز برشمرد و افزود: اگر این تعداد دانش آموز را با اولیاء آن ها در نظر بگیریم حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزارنفر خواهند شد که صرفه جویی روزانه یک لیتری هر کدام از این افراد می تواند بسیار چشمگیر باشد.

کریمی فر به اعلام آمادگی آموزش و پرورش لرستان در راستای آموزش، تحقیق، پژوهش و روشنگری به سه مخاطب دانش آموزان، فرهنگیان و اولیاء اشاره کرد و گفت: انجام وظیفه در خصوص رفع بحران آب یک وظیفه شرعی، دینی و ملی است. گفتنی است که در پایان این جلسه تفاهم نامه مشترکی بین آموزش و پرورش ،شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و شرکت آب و فاضلاب لرستان منعقد شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار