رئیس دادگستری ساوه خبر داد:

پیشی گرفتن طلاق از ازدواج در ساوه

خبرگزاری پانا: رئیس دادگستری ساوه گفت: وقوع طلاق در این شهرستان بر ازدواج پیشی دارد که این زنگ خطر و هشداری برای جامعه است.

کد مطلب: ۳۶۳۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، حجت‌الاسلام احمد چراغی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه در ساوه افزود: در سال گذشته دو هزار و 267 واقعه ازدواج ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نداشته، اما در همین مدت 563 فقره طلاق ثبت شده است.
وی با بیان اینکه طبق آمار از هر چهار ازدواج در این شهرستان یک ازدواج منتهی به طلاق می‌شود، افزود: بیشترین پرونده‌های حقوقی وارده به دادگستری شهرستان ساوه را اختلافات خانوادگی و طلاق تشکیل می‌دهد.
رئیس دادگستری ساوه در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان ادامه داد: اولویت ما در شورای پیشگیری از وقوع جرم در این شهرستان در سال جاری رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی است.
حجت الاسلام چراغی از تشکیل کمیته حمایت قضایی از صنایع خبر داد و اظهار داشت: در این کمیته جلسات متعددی برای رفع مسائل و مشکلات تشکیل شده و در اجرای احکام صادره تا آنجا که امکان داشته و دارد هیچ خط تولیدی متوقف نخواهد شد.
وی با اشاره به بحران کم‌آبی و یا بروز پدیده ریزگردها و آلودگی هوا بیان کرد: این امر نتیجه تعرض عده‌ای به اراضی ملی و منابع زیر زمینی است که با آنان برخورد نشده است.
به گفته رئیس دادگستری ساوه بروز بحران آب و نیز ریزگردها نتیجه حفر چاه‌های غیر مجاز است که منجر به افزایش میزان سطح دسترسی به منابع زیرزمینی، نشست زمین و تعرض به مراتع و بیابان‌هاست.
حجت الاسلام چراغی افزود: در سال گذشته تعداد 37 هزار و 77 پرونده به دادگستری ساوه و 9 هزار و 833 پرونده به شورای حل اختلاف وارد شده است و معادل همین تعداد پرونده نیز مختومه شد.
وی ابراز داشت: شعب حقوقی این دادگستری ماهانه حدود 60 پرونده را رسیدگی و اقدام به صدور رای می‌کنند و شعبه اختصاصی حقوقی مربوط به خانواده مستقر در این مجموعه قضایی به تنهایی ماهانه بالای 200 پرونده را رسیدگی و تصمیم‌گیری می‌کند.
رئیس دادگستری ساوه با بیان اینکه به طور میانگین سالانه قریب به 2400 پرونده اختلاف خانوادگی در دادگستری ساوه تعیین تکلیف می‌شود، بیان کرد: بیشترین موضوعات مطرح شده در پرونده‌های حقوقی مربوط به اختلافات خانوادگی را مشکلات اقتصادی، بیکاری و اعتیاد تشکیل می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار