دیدار دو نماینده مجلس با نمایندگان زن پارلمان ایتالیا در نیویورک

خبرگزاری پانا: در حاشیه پنجاه و نهمین اجلاس کمیسیون مقام زن در نیویورک دو نماینده مجلس شورای اسلامی با نمایندگان زن پارلمان ایتالیا دیدار کردند.

کد مطلب: ۳۲۵۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، در این دیدار که به درخواست طرف ایتالیایی و در محل سازمان ملل متحد صورت گرفت، چهار تن از نمایندگان پارلمان ایتالیا و دو تن از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی (خانم‌ها رهبر و میرگلوبیات) حضور داشتند و طی آن طرفین با استقبال از فرصت فراهم شده برای تبادل نظر، آن را گامی در جهت توسعه و پیشبرد روابط دوستانه بین دو کشور دانستند.

نمایندگان ایتالیایی با اشاره به تماس ها و سفرهای منظم مقامات ایتالیایی به کشورمان، از جمله سفر وزیر خارجه این کشور به تهران در اوایل اسفند ماه، این روابط را نشان دهنده اهمیت و جایگاه والای کشورمان در مناسبات منطقه ای و ایجاد صلح و ثبات در منطقه دانستند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالات همتایان ایتالیایی خود در خصوص جایگاه و وضعیت زنان در جامعه ایران، ضمن اشاره به پیشرفت‌ها و دست‌آوردهای زنان کشورمان در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و غیره، وضعیت زنان در ایران را در منطقه ممتاز دانستند.

همچنین طرفین در این دیدار با محکوم کردن جنایات و خشونت‌های داعش علیه افراد بی‌گناه، به ویژه زنان و کودکان، خواستار اقدام جدی مجامع بین‌المللی و سازمان ملل متحد در این خصوص شدند.

همچنین در این دیدار وضعیت زنان در حوزه‌های مختلف نظیر دسترسی و برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی، وضعیت آموزش عالی، نظام قضایی و غیره مورد بررسی قرار گرفت. در پایان این دیدار کتاب منشور حقوق و مسئولیت‌های زنان در جمهوری اسلامی ایران که تبیین کننده جایگاه و حقوق زنان در عرصه‌های مختلف در قوانین ملی کشورمان است و به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تدوین شده، به نمایندگان پارلمان ایتالیا اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار