حضوربانوان شهرستان اسلامشهردرمجلس شورای اسلامی

اسلامشهر(پانا) - با هماهنگی امور بانوان و خانواده فرمانداری اسلامشهر جمعی از بانوان مدیرو نخبه شهرستان اسلامشهر ضمن حضوردرجلسه علنی مجلس شورای اسلامی با نمایندگان فراکسیون زنان مجلس دیدار و به گفتگو نشستند.

کد مطلب: ۹۶۱۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
حضوربانوان شهرستان اسلامشهردرمجلس شورای اسلامی

دراین دیدارکه فاطمه ذوالقدر،فریده اولادقباد،پروانه مافی،سهیلاجلودارزاده،طیبه سیاوشی وزهرا ساعی نمایندگان مردم اسلامشهر،تهران،ری و شمیرانات درمجلس شورای اسلامی حضور داشتند،نمایندگان مجلس به بیان عملکرد فراکسیون زنان درمجلس پرداختند.

فریده اولاد قباد دراین نشست و در سخنانی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: امیدوارم همه ما از رهروان واقعی اباعبدالله الحسین (ع)باشیم ضمن اینکه راهپیمایی اربعین پیام همبستگی و وحدت برای تمام مسلمانان را به همراه دارد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه قتل عام مردم کردسوریه به ویژه زنان و کودکان بی گناه توسط ارتش ترکیه را محکوم نمود و تاکید کرد: امیدواریم تمام سیاستمداران در حوزه سیاست خارجی بتوانند از طریق دیپلماسی و مذاکره، صلح و امنیت پایدار را در منطقه خاورمیانه به ارمغان آورند.

او تصریح کرد: شعار زنان برای زنان، نباید در حد شعار باقی بماند و باید در جهت عملیاتی کردن آن گام برداشت ضمن اینکه باید از ظرفیت زنان توانمند و شایسته در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی استفاده شود.

اولادقباد یادآور شد: فراکسیون زنان فعالیتهای خود را با دو رویکرد قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین به ویژه قانون برنامه ششم توسعه آغاز کرده و در زمینه قانونگذاری هرجا که نیاز بود با اصلاحیه و الحاقیه در جهت حمایت از حقوق زنان ورود پیدا کرد کمااینکه در رابطه با اصلاح موادی از قانون مدنی در خصوص فسخ نکاح ورود پیدا کردیم که این موضوع در کمیسیون قضایی در حال بررسی است .

اوتاکید کرد: اصلاح بندچهار ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری از دیگر اقدامات این کمیسیون بود که در جهت بهره مندی حق عائله مندی برای زنان شاغل اعمال شود که این موضوع نیز در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی است از سوی دیگر اصلاح ماده دو قانون حمایت از خانواده (قاضی مشاور زن) از دیگر اقدامات فراکسیون زنان بود که تلاش شد در پی اجرای آن جایگاه قاضی مشاور زن در دادگاه ها نمایشی نباشد تا آن ها بتوانند به نحو احسن برای اجرای قانون حمایت خانواده، رسالت خود را به سرانجام برسانند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: طرح اصلاح ماده 1117 قانون مدنی و الحاق سه تبصره به آن نیز ماحصل تلاش فراکسیون زنان بود به این صورت که مانع از این می شود که آقایان تفسیر به رأی کنند کما اینکه در رابطه با اشتغال زنان به این نکته اشاره شد که زوج حق ندارد زوجه را از اشتغال منع کند مگر اینکه دادگاه در این خصوص تشخیص دهد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این فراکسیون در نشست با وزیر ورزش و جوانان خواستار تعیین ردیف اعتبار جهت احیای حوزه ورزش حرفه ای بانوان شده است.

سهیلا جلودار زاده دیگر نماینده مجلس نیز در سخنانی با بیان اینکه مشکلات زنان اسلامشهر تحت تاثیر وضعیت منطقه و مسائل کل کشور بوده است، گفت: در ماده 81 برنامه ششم توسعه طرح جامع زنان سرپرست خانوار جهت حمایت از این قشر آورده شد که هنوز هم اجرایی نشده و می طلبد که مشاوران فرمانداری و استانداری ها این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.

پروانه مافی نیز در سخنان خودبا اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه اقتصادی در جهت حمایت از زنان سرپرست خانوار در مجلس انجام شده ، افزود: تخصیص 300 میلیارد تومان به بیمه زنان سرپرست خانوار از جمله اقداماتی بود که در این دوره از مجلس انجام شد و دوازده درصد آن در بهزیستی محقق شد که با اجرای صددرصدی آن فاصله زیادی دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما در کمیسیون شوراها پیشنهادی داشتیم که در پی آن یک ششم لیست این احزاب را زنان تشکیل دهند که با اختلاف کمی می توانست مصوب شود، همچنین در حوزه آسیبهای اجتماعی طرح تشکیل کمیسیون پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را مطرح کردیم که به تصویب رسید همچنین اقدامات خوبی در حوزه تسهیل امر ازدواج و حمایت خانواده انجام شد.

سپس زهرا ساعی هم در سخنانی بیان داشت: طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و طرح بازنشستگی پیش از موعد زنان و کاهش ساعت کاری آنها را مطرح کردیم وبررسی لایحه تامین امنیت زنان از دیگر اقداماتی دانست که در این دوره از مجلس انجام شد و امیدواریم از طریق تعامل بتوانیم در بستری منطقی و آرام آن را به تصویب برسانیم.

فاطمه ذوالقدر نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با بیان اینکه از طریق فراکسیون زنان و کمیسیون فرهنگی مجلس موضوع ورزش معلولان، زنان و کودکان را پیگیری کرده ، گفت: با تلاش اعضای این فراکسیون عدالت جنسیتی در بکارگیری مدیران در دستگاه های اجرایی در قانون برنامه ششم توسعه لحاظ شد، همچنین اقدامات موثری در تعامل با ستاد دیه برای حمایت از زنان زندانی با اولویت زندانیان معسر انجام شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان دوازدهم آبان 98در دستورکار قرار می گیرد، همچنین طرح همزمان قیومیت و حضانت در اصلاح قانون حمایت خانواده مطرح شده که در پی آن مادران می توانند قیم کودکان خود باشند که این اقدام کمکی به ایتام خواهد بود.

طیبه سیاوشی شاه عنایتی از ذیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در جهت افزایش تعداد زنان در عرصه های سیاسی کشور اقدام شود و آنها سهم بیشتری از قدرت سیاسی و اقتصادی داشته باشند، گاذعان داشت: ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه بر این مهم تاکید کرده که بر اساس عدالت جنسیتی در جهت استیفای حقوق خانم ها اقدام شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایجاد سازمان امور زنان و خانواده که تنها به حمایت و رفع مشکلات از این قشر بپردازد در گروی این است که لایحه ای با این مضمون از سوی دولت به مجلس تقدیم شود.

فاطمه سعیدی دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون برای پرداخت مستمری زنان شاغل به بازماندگان آنها وجود داشته اما اجرا نمی شود از مسئولان حوزه ورزش اسلامشهر خواست تا مشکلات ورزشکاران زنان را مطرح کنند تا آنها بتوانند در مجلس برای رفع آنها تلاش کنند.

سپس اکرم محمدی مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری اسلامشهر در ادامه نشست به وجود تبعیض در پرداخت سنوات زنان شاغل به بازماندگانشان اشاره و تاکید کرد که باید سازمانی خاص برای حمایت از زنان تشکیل شود که تنها در جهت حمایت از این قشر فعالیت کند، چرا که تا این مهم محقق نشود تخصیص بودجه به این بخش نتایج اثربخشی به همراه نخواهد داشت.

معصومه ممتازی معاون ورزشی شهرستان اسلامشهر در فرمانداری هم در سخنانی با بیان اینکه ورزش تنها محیط فرحبخش برای زنان بوده که بستر ظهور استعدادهای آنها را فراهم می کند، خواستار ایجاد شرایط ورود زنان به ورزشگاه ها برای تماشای تمام بازی ها، رفع مشکلات حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای بانوان و تعیین حقوق ماهانه برای آنها و حمایت از تیم های ورزشی بانوان فعال در لیگ شد.

نگارنده بخشدار مرکزی اسلامشهر نیز در سخنانی با بیان اینکه حمایت از زنان سرپرست خانوار روستایی برای بهره مندی از صندوق هایی که تسهیلات وام ارائه می دهند، امکانپذیر نیست از اعضای فراکسیون زنان مجلس خواست تا در جهت رفع مشکل تضامین آنها چاره اندیشی کنند.

/خبرنگار:فاطمه قدم زاده/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار