معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار:

مدارس غیر انتفاعی خیرین مدرسه یار محسوب می شوند

خبرگزاری پانا: معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار در جمع مدیران مدارس غیر انتفاعی گفت: مدارس غیر انتفاعی خیرین مدرسه یار محسوب می شوند.

کد مطلب: ۳۱۸۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ مرتضی بینش در جمع مدیران مدارس غیر انتفاعی با بیان این مطلب افزود: بخشی از افتخارات آموزش و پرورش در بعد آموزشی و پرورشی مربوط به مدارس غیر انتفاعی است.

وی از مدارس غیر انتفاعی به عنوان بازوان آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: این مدارس توانسته اند باری سنگین از روی دوش آموزش و پرورش بردارند.

این مسؤول بسته های حمایتی آموزش و پرورش در خصوص مدارس غیر انتفاعی را خاطر نشان شد و تصریح کرد: ظرفیت های فراوانی در مدارس غیر انتفاعی وجود دارد که تا حدودی مغفول مانده است.

وی ادامه داد: واگذاری کلاس های درس در قالب خرید خدمات آموزشی به مراکز غیر انتفاعی از جمله برنامه ای وزارت برای توجه به بخش خصوصی در امر آموزش است.

این مسؤول در عین حال به کمبودها فضای آموزشی اشاره کرد و گفت: مدارس غیر انتفاعی می توانند در این خصوص تلاش و مساعی خوبی با آموزش و پرورش داشته باشند.

وی همچنین به حضور نیروهای جوان در مدارس باید به نوعی به اشتغال جوانان غیر دولتی تاکید کردو گفت: باید به نوعی به اشتغال جوانان با مدارک عالی و مرتبط با آموزش و پرورش بها داده شود.

معاون آموزش متوسطه مدیریت اموزش و پرورش سبزوار نیز با اشاره به برگزاری زود هنگام کنکور نسبت به سال گذشته گفت: با توجه به این موضوع که کنکور نسبت به سال گذشته 2 هفته زودتر برگزار خواهد شد بالتبع امتحانات پایان سال نیز زودتر آغاز خواهد شد.

سید رضا خاتم پور ادامه داد: مدیران باید برنامه ریزی لازم برای کیفیت بخشی آموزشی و اجرای برنامه های عملیاتی را داشته باشند.

وی در ادامه به اجرای طرح واقفین علمی اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح معلمانی که استطاعت ساخت مدرسه را ندارند می توانند به عنوان واقفین علمی به صورت رایگان به دانش آموزان آموزش دهند.

وی به جمع آوری کتاب و نرم افرارهای مربوط به کنكور اشاره کرد و گفت: می توان در این طرح علاوه بر جمع آوری مازاد این کتاب ها آن را در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار داد.

وی با اشاره به طرح های وزارتی در خصوص افزایش رشته های فنی حرفه ای خاطر نشان کرد: مدارس غیر انتفاعی نیز می توانند با رشته های جدید فنی حرفه ای در جذب دانش آموزان به این رشته ها اقدام کرد.

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز در سخنانی با قدردانی از تلاش مدیران غیر انتفاعی خاطر نشان کرد: این مدرس سعی کنند با استفاده از نیروهای جوان و در عین حال با مدارک عالی مرتبط با آموزش و پرورش دانش آموزان را همراهی کنند.

عبداله حکم آبادی تصریح کرد: مدارس غیر انتفاعی باید برنامه ریزی برای باز آوری فنون جدید تدریس در مدارس را مد نظر قرار دهند.

احمد یزدی؛ کارشناس امور مشارکت ها و شاهد و غیر انتفاعی مدیریت آموزش و پرورش نیز در سخنانی ارتباط مدیران مدارس غیر انتفاعی با این مدیریت را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در راستای تحقق خواسته های مدیران مدارس غیر انتفاعی نیز اقداماتی صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار