نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی یک اقدام انقلابی است

خبرگزاری پانا: رئیس بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپایی، اظهار کرد: دعوت جوانان غربی و چه بسامردم دنیا به مطالعه اصل اسلام ناب محمدی یکی از دلایل نگارش این نامه است.

کد مطلب: ۳۱۳۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد

شهرام مهدوی مطلق در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: این نامه یک اقدام دیپلماسی از سوی مقام معظم رهبری است.
مهدوی مطلق افزود: نوع و دیپلماسی معظم له در این نامه مهم، هم به گونه ای اقدامی انقلابی و نوعی دیپلماسی عمومی نا متقارن و میان بر است.
وی گفت: نامه مقام معظم رهبری دیپلماسی جدیدی را در جهان نشان داد
چرا که در این نامه رهبر و قائد یک جامعه بزرگ اسلامی به جای اینکه رهبران جامعه دیگر را مورد خطاب قرار دهد و یا نامه ای به رهبران جامعه غرب بنویسد،مستقیماً از سطح یک رهبر جامعه با جوانان غربی که در تمدنی متفاوت زندگی می کنند، نامه می نویسد و وارد گفت و گو می شود, این نوع دیپلماسی در واقع طرحی نو و گفتمان جدیدی است که درعرصه دیپلماسی عمومی ارائه شده است.
این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: یکی دیگر از دلایل صدور این نامه ،حادثه مشکوک نشریه موهن شارلی ابدو فرانسوی است، چراکه هنوز یادمان نرفته که در قضیه 11سپتامبر چهره اسلام و مسلمانان به آن بهانه، تخریب و بلافاصله حمله به کشورهای اسلامی و دخالت غرب در منطقه آغاز شد.
مهدوی مطلق افزود: در این شرایط زمانی ، نظام استکباری برای دخالت مجدد و مشدد ،در منطقه و حمله به مسلمانان و اساسًا، جلوگیری از موج اسلام گرایی، سناریوی جدیدی را در فرانسه طرح ریزی کرد که در حادثه ای کاملاً مشکوک و ساختگی دست به اقدامی زد تا بتواند با گل آلود کردن فضا ،بهره برداری خاصی نماید و به دنبال خدشه دار کردن چهره نورانی اسلام است.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار