شهردار ورامین خبر داد:

ساماندهی وضعیت بهداشتی بازارهای محلی

خبرگزاری پانا :شهردار ورامین از ساماندهی وضعیت بهداشتی بازارهای محلی و ادواری شهر ورامین خبر داد.

کد مطلب: ۳۰۴۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ، جلسه شورای اسلامی شهر ورامین با بررسی موضوع ساماندهی وضعیت بهداشتی بازارهای محلی و ادواری برگزار شد و پس ار تبادل نظر اعضای شورای شهر و شهردار، مقرر شد، دستورالعمل های لازم از سوی شورای اسلامی شهر به سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری ابلاغ شود تا آن سازمان نیز نسبت به احراز هویت افراد و شناسنامه دار کردن فعالیت شان در این گونه مکان ها اقدام کند.

در این جلسه علی حیدریان، درباره وضعیت بازارهای محلی یا ادواری که به صورت هفتگی و در نقاطی از شهرهای استان برپا می شود، گفت : مشکلات موجود در این بازارها را در سه گروه: مشکلات مربوط به مواد غذایی شامل: عرضه مواد غذایی فاقد کیفیت، فاقد بسته بندی (فله ای) ، ممنوع و فاسد شدنی، عرضه مواد آرایشی و بهداشتی فاقد استاندارد، استفاده از کیسه نایلون های بازیافتی و نگهداری مواد غذایی در شرایط نامناسب ، مشکلات بهداشتی مربوط به فروشندگان شامل: فروشندگان فاقد صلاحیت بهداشتی و عدم اطمینان از صحت مزاج آنان و حضور فروشندگان پائین تر از سن قانونی و مشکلات بهداشتی محل عرضه مانند: شرایط نامناسب فیزیکی، معبرهای نامناسب، وجود حشرات و حیوانات ولگرد، فقدان آب در دسترس و عدم دسترسی به سرویس های مناسب بهداشتی» طبقه بندی کرد..

وی در ادامه ،به استفاده از رنگ های مصنوعی غیر مجاز، عرضه مواد ضایعاتی غیر بهداشتی مانند ماکارونی، عرضه کیک و کلوچه فاقد مشخصات و عرضه موادغذایی مانند تخم مرغ در زیر نور آفتاب و در فصل تابستان، وضعیت نامناسب بهداشتی این مکان ها اشاره کرد.

رییس شورای اسلامی شهر ورامین در ادامه جلسه، با اشاره به اینکه باید ترتیبی اتخاذ شود تا با هماهنگی شهرداری و شبکه بهداشت شهرستان ورامین بازرسی از بازارهای روز، تذکر و اخطار به افراد متخلف، توقیف و معدوم کردن برخی از مواد غذایی غیر مجاز و غیر بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط صورت پذیرد.

رضایی افزود: در این خصوص با متخلفان برخورد قانونی شود و کسانی که سلامتی شهروندان را با عرضه مواد غیر بهداشتی به خطر می اندازند به مراجع قضایی معرفی و برخورد قانونی انجام پذیرد.

ساماندهی اماکن های یاد شده، با حضور تیمی مشترک از حوزه بهداشت ، نمایندگان شهرداری، اداره تعزیرات، نیروی انتظامی و سایر سازمان های مسئول، و نظارت به نحوه اجرا و پیشرفت از دیگر مصوبات این جلسه بود .

/خبر طاهره محیط/



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار