تسریع در ساماندهی روز بازارها و احداث بازارچه های محلی در شهر همدان

همدان (پانا) - رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان بر تسریع در ساماندهی روز بازارها و احداث بازارچه های محلی تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۳۰۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
تسریع در ساماندهی روز بازارها و احداث بازارچه های محلی در شهر همدان

کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورا بیان کرد: احداث بازارچه‌های محلی و روز بازارها در کاهش ترافیک از مرکز شهر بسیار تأثیرگذار است.

گردان با اشاره به مصوبه ساماندهی روز بازارها اظهار کرد: علی رغم این در وضعیت کاری و روند فروش روزبازارها تغییراتی دیده نمی‌شود و نیاز است طرح و برنامه جدیدی برای ساماندهی این بازارها داشته باشیم.

وی ایجاد خدمات رفاهی در روز بازارها را ضروری دانست و گفت: به لحاظ وضعیت بهداشتی باید خدمات لازم از جمله سرویس‌های بهداشتی در روز بازارها ایجاد شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: متأسفانه نتیجه بعضی از مصوبات دارای زمان‌بندی به شورا ارائه نشده و لازم است کمیسیون نظارت شورا پیگیر این موارد باشد.

رئیس کمیسیون نظارت، حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: لازم است دست‌فروشان شهر ساماندهی شده و از پراکندگی خارج شود و در این راستا تثبیت بازار روزها باید انجام شود که لازمه آن ایجاد چندین بازار روز در نقاط مختلف شهر است.

سید مسعود عسگریان اضافه کرد: بازار روزها در حال حاضر با مشکل سرویس بهداشتی مواجه هستند و باید تا زمان نهایی شدن تثبیت این بازارها، برای کوتاه مدت از سرویس‌های سیار استفاده شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری شورای اسلامی شهر همدان هم به پروژه میدان میوه و تره‌بار جدید اشاره کرد و افزود: لازم است برنامه زمان‌بندی درستی برای سرمایه‌گذار پروژه و شهرداری صورت پذیرد و شهرداری نیز به تعهدات خود عمل کند.

نرگس نورا... زاده بر تعیین تکلیف مکان میدان میوه و تره‌بار کنونی تأکید کرد و عزم جدی شهرداری در این زمینه را باعث دلگرمی کسبه میدان میوه و تره‌بار دانست و افزود: وضعیت پیش فروش غرفه‌های میدان میوه و تره‌بار جدید مشخص شود تا کسبه بتوانند در این زمینه اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان هم دو مقوله قاچاق کالا و خروج ارز از کشور را عامل آسیب جدی به اقتصاد کشور دانست و گفت: می‌توان به عنوان سیاست اصلی برای نگه داشتن نقدینگی در استان و شهر، ساماندهی فروشگاه‌ها و تنظیم بازار و یکسان سازی نرخ‌ها را مشخص کرد.

اکبر کاوسی امید با انتقاد از اینکه پس از گذشت حدود 40 سال از انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته‌ایم قیمت‌ها را یکسان‌سازی کنیم، افزود: فروشگاه‌های شهروند باید در شهر راه‌اندازی شوند و قیمت کالاها یکسان سازی شود.

کاوسی امید تأکید کرد: ضروری است نظارت ویژه‌ای بر کالاها و بازارچه‌های محلی و دست‌فروشان انجام شود، همچنین فرصت برای فروش تنها کالاهای ایرانی داده شود.

سرپرست سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی نیز با ارائه گزارش عملکرد این سازمان، از احداث بازارچه‌های محلی خبر داد و گفت: با همکاری فرمانداری همدان قرار شده 20 درصد بازارچه‌ها در اختیار مشاغل خانگی قرار گیرد.

معراج عاشورلو از ساماندهی روزبازارها تا سه ماه آینده خبر داد و یادآور شد: پیگیر ساخت دکه‌های مطبوعاتی با طرح جدید و متناسب با طراحی شهری هستیم.

عاشورلو با اشاره به اینکه کمیته‌ای برای برخورد با عرضه کالاهای قاچاق تشکیل خواهیم داد، افزود: بازار پرندگان به زودی کلنگ زنی خواهد شد.

وی اضافه کرد: نظارت ویژه‌ای بر روز بازارها و بازارچه‌های محلی خواهیم داشت و در بازارچه‌ها یکسان‌سازی قیمت‌ها به ویژه میوه و تره بار در دستور کار ما قار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار