رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس خبر داد:

راه‌اندازی مرکز آموزش هوانوردی در دانشگاه علمی - کاربردی فارس

خبرگزاری پانا: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس گفت: به دنبال راه‌اندازی مرکز آموزش هوانوردی از طریق هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری در این دانشگاه هستیم.

کد مطلب: ۲۹۵۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،علیرضا موغلی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد سه مرکز را در این استان به‌عنوان یک ضرورت پیگیری کرده‌ایم.

وی افزود: مراکز دانشگاهی هوانوردی، گردشگری و فرهنگی را در دستور کار قرار داریم و آنها را تا تحقق کامل دنبال می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: با توجه به حجم پروازها و به ویژه پروازهای خارجی انجام شده از فرودگاه‌های بین‌المللی شیراز و لارستان و ضرورت توسعه صنعت هوانوردی، موضوع ایجاد رشته هوانوردی را به‌عنوان یک ضرورت دنبال کرده‌ایم که امیدواریم محقق شود.

موغلی اضافه کرد: مرکز آموزش تخصصی گردشگری با رویکرد توریسم درمانی را نیز به‌عنوان یکی از اولویت‌ها پیگیری کرده و در حال حاضر مجوزهای آن از شورای گسترش و وزارت بهداشت اخذ شده و از تیرماه اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد مرکز آموزش‌های فرهنگی هنری مورد موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرارگرفته و تنها باید شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه‌اندازی آن را تصویب کند.

برپایی سومین نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی در شیراز

موغلی همچنین با بیان اینکه از 14 دیماه سومین نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی استان فارس در محل مرکز رفاهی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه به مدت سه روز و تا 16 دیماه برپا خواهد بود.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد پیوند بیشتر بین صنعت و دانشگاه در استان فارس بیان کرد: اهداف برگزاری این نمایشگاه زمینه‌سازی مؤثر برای توسعه اشتغال‌زایی و کارآفرینی، پیوند وثیق صنعت و دانشگاه با توجه به مقتضیات استان، شناسایی فرصت‌های شغلی در مقیاس استانی و تشویق صاحبان صنایع و مشاغل به بهره‌گیری از منابع عظیم انسانی پرورش‌یافته در این دانشگاه، تعریف ‌شده است.

موغلی با تأکید بر ضرورت بازنگری در برنامه‌های درسی دانشگاهی و زمینه‌سازی بر بازار محوری و مهارت محوری مراکز آموزشی، ابراز داشت: در این نمایشگاه معرفی کارآفرینان و مولدان کسب‌وکار در قالب برپایی بازارچه کارآفرینی، معرفی رشته‌ها و مشاغل قابل احراز دانشگاه، کلینیک اشتغال و کارآفرینی، نمایشگاه مشاغل خانگی و بومی، عکس و تولیدات مولتی‌مدیا و میزگردهای تخصصی و کارگاه‌های آموزشی پیش‌بینی شده است که برگزار خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: کلینیک اشتغال و کارآفرینی با رویکرد فرزندان شاهد در جوار نمایشگاه برگزار می‌شود و همچنین برنامه‌ای برای پذیرش ایده‌ها در این نمایشگاه اجرایی می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی فارس در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز ثبت‌نام متقاضیان دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی خبر داد.

وی با یادآوری اینکه ثبت‌نام و پذیرش بر اساس شرط معدل دیپلمه‌های متقاضی انجام می‌شود،‌ گفت: ثبت‌نام‌ از متقاضیان در استان فارس در قالب 317 کد رشته محل و در 39 مرکز آموزش علمی کاربردی انجام می‌شود.

موغلی یادآور شد: امسال ظرفیت پذیرش 12 هزار و 500 نفر است و پذیرش در چهار گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر انجام خواهد شد.

وی همچنین از آغاز ثبت‌نام دوره مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته حضور نظام آموزش مهارتی از روز سه‌شنبه 9 دی‌ماه در این دانشگاه خبر داد و گفت: ثبت‌نام از متقاضیان این دوره‌ها تا 15 دی‌ماه ادامه دارد.

موغلی عنوان داشت: این دوره‌ در 27 مرکز آموزشی با 135 کد رشته محل پیش‌بینی‌شده و امسال ظرفیت پذیرش 5 هزار و 400 نفر اعلام ‌شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس گفت: اسامی پذیرفته‌شدگان دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای پودمان نظام آموزش مهارتی، نیمه اول بهمن‌ماه اعلام می‌شود و شروع کلاس‌ها از نیمه دوم بهمن‌ماه خواهد بود.

موغلی با تأکید بر اینکه درصد موردنظر در رشته‌ها و مقاطع مختلف تفاوت دارد، گفت: در رشته‌های فنی و در میان دانشجویان آزاد، ردیابی‌ها نشان می‌دهد که بیش از 80 درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار شده‌اند.

این مسئول توضیح داد: این درصد در رشته‌های مختلف فنی نیز متفاوت است،‌ اما در میان رشته‌های حرفه‌ای این عدد حدود 50 درصد است.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت تبدیل ایده‌ها به ثروت، تشریح کرد: راه‌اندازی مراکز رشد عرقیات و عطر میمند، انار نی‌ریز، خاک نسوز آباده و انجیر استهبان با همین هدف در دستور کار ما قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار