نماینده ولی فقیه در استان فارس :

در ایجاد بیمارستان تخصصی سرطان شیراز در كشور پیشتاز خواهد بود

خبرگزاری پانا: نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاكید بر لزوم پرداخت حقوق موقوفات، خواستار توجه ویژه مدیران دوایر دولتی دارای اراضی وقفی به این موضوع شد.

کد مطلب: ۲۹۲۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، آیت‌الله اسدالله ایمانی در شورای اداری استان فارس، اظهار داشت: بخشی از املاك فرودگاه شیراز، حدود 57 هکتار، وقف حضرت شاهچراغ(ع) است كه برای آن 12 میلیون و 500 هزارتومان اجاره‌بها پرداخت می‌شود حال آنكه اجاره بهای فضاهای تبلیغاتی فرودگاه چندین برابر این رقم است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینكه حدود 2 هزار مورد موقوفه تحت نظر اداره‌های دولتی در سطح استان وجود دارد، افزود: همه كسانیكه به‌نوعی اموال وقفی در اختیار دارند باید در خصوص پرداخت حقوق آن، پاسخگو باشند.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینكه وقف جمعی یكی از انواع وقف و مورد تایید مراجع معظم تقلید است، گسترش اینگونه وقف را زمینه‌ساز مشاركت افراد مختلف و موجب رفع مشكلات متعدد جامعه دانست.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینكه استان فارس همواره در امور خیر پیشتاز و الگوی كشور بوده است و در وقف جمعی نیز بار دیگر پیشتاز خواهد بود، تاكید كرد كه آیات متعددی در قرآن كریم بر اهمیت و جایگاه وقف اشاره دارد.

وی ایجاد بنیاد تخصصی سرطان جنوب كشور و احداث بیمارستان مربوطه را گامی بلند در امور خیر و رفع بخشی از مشكلات جامعه در امر سلامت و درمان توصیف و تاكید كرد: به حتم در ایجاد بیمارستان تخصصی سرطان هم شیراز در كشور سرآمد و پیشتاز خواهد بود.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینكه موضوع وقف و نیكوكاری نزد تمام ملت‌ها و ادیان الهی وجود دارد، توجه به این مهم و گسترش آن توسط مسلمانان در ایران را نشان‌دهنده فرهنگ غنی اسلامی ایرانی دانست و برلزوم همراهی تمام مدیران در توزیع اوراق مشاركت وقف جمعی تاكید كرد.

امام جمعه شیراز در بخشی از سخنان خود، ضمن حمایت از مواضع استاندار فارس در خصوص شفاف‌سازی حوادث 16 آذر شیراز، گفت: استاندار فارس حجت را بر کسانی که بیمار هستند تمام کردند تا هیچ كس نقطه مشابه برای سوء استفاده پیدا نكند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار