تبدیل هلال احمر ایران به مرکز لجستیک تهیه اقلام امدادی صلیب سرخ

خبرگزاری پانا: جمعیت هلال‌ احمر با تولید محصولات استراتژیک در صنایع نساجی، به مرکز لجستیک و تهیه اقلام امدادی به سفارش فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌ های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و کمیته بین المللی صلیب سرخ تبدیل شده است.

کد مطلب: ۲۹۰۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات شرکت صنایع نساجی هلال ایران، گفت: جمعیت هلال‌ احمر ایران با تولید محصولات استراتژیک و متنوع در شرکت صنایع نساجی، به مرکز لجستیک و تهیه اقلام امدادی به سفارش فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌ های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ تبدیل شده است.

وی افزود: در یک سال اخیر تحولات استراتژیک بسیاری در راستای اجرای طرح تحول در جمعیت هلال‌احمر در شرکت صنایع نساجی هلال ایران انجام شده است و در زمینه تولید اقلام امدادی، چادرهای امدادی و اقامتی، ملزومات اسکان اضطراری و طولانی‌مدت و…، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بوده‌ایم.

فرهادی با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر ایران توانسته در تولید چادرهای امدادی، استانداردهای مورد نظر فدراسیون و کمیته بین‌المللی را کسب کند، اظهارداشت: هم اکنون در مجتمع خوانسار نساجی هلال ایران انواع پارچه‌ها و اقلام امدادی ضد خش، ضد آب، ضد حریق و ضد سایش تولید می‌شود و اقلام امدادی شرکت بر پایه استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موفقیت‌هایی که امروز در شرکت صنایع نساجی هلال ایران حاصل شده، همسو با اهدافی چون خودکفایی و برنامه‌های جمعیت در زمینه طرح تحول به‌ویژه در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است.

فرهادی گفت: این فعالیت‌های گسترده در شرکت صنایع نساجی هلال ایران علاوه بر تامین نیازهای داخلی هم‌اکنون حجم زیادی از نیازهای امدادی بین‌المللی به‌ویژه در منطقه و آسیای شرقی و برخی کشورهای اروپایی را هم تامین می‌کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد چادرهای امدادی، فرماندهی عملیات، کمپی و.. در هلال‌احمر، افزود: استاندارد بودن، کاربرد‌های متنوع و چند منظوره، صرف کمترین زمان در برپایی و آماده‌سازی، ضدآب و ضد حریق بودن از ویژگی‌های مهم این چادرها است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره میزان آمادگی هلال احمر در برابر بحران‌ها و حوادث طبیعی، گفت: هم‌اکنون آمادگی خوبی برای پشتیبانی و مقابله با حوادث طبیعی دارد و پایگاه‌ها و انبارهای امدادی و ایستگاه‌های امداد جاده‌ای با مجهز بودن به امکانات امدادی روزآمد در صورت بروز حادثه احتمالی آماده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار