استاندار زنجان:

استان زنجان به مرکز لجستیک شمالغرب کشور تبدیل می‌شود

زنجان (پانا) - استاندار زنجان گفت، با به انجام رسیدن پروژه‌های بزرگراهی و دیگر اقدامات در این راستا زنجان در عمل و نه شعار به مرکز لجستیک شمالغرب کشور تبدیل می‌شود که تحقق این مهم از ابعاد مختلف تأثیر بسزایی در رشد و توسعه استان دارد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
استان زنجان به مرکز لجستیک شمالغرب کشور تبدیل می‌شود

فتح الله حقیقی در نشست شهرداران تابعه استان که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه به سه پروژه بسیار مهم بزرگراهی استان ۱۴۰ میلیارد تومان طی سفر رییس سازمان برنامه وبودجه کشور اختصاص یافت، افزود: طی هفته گذشته نیز در حدود همین مبلغ از تبصره ماده ۵۶ نهایی شده است که با افتتاح این سه محور دگرگونی بسیار مهمی در پروژه های راه ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: با تحقق این کار مهم استان به مرکز لجستیک تبدیل می شود و علاوه بر آن افتتاح پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان به تهران نیز با جدیت پیگیری می شود و علاوه بر آن هم اکنون فرودگاه زنجان برای نشستن هواپیماهای باری نیز از آمادگی کافی برخوردار است.

استاندار زنجان با بیان اینکه با سازوکارهای فراهم شده کمیته حسابرسی در استان تشکیل و احکام آن نیز صادر شده است، تصریح کرد: با فعالیت این کمیته امور حسابرسی شهرستان‌ها به روزتر شده، قدم های مثبتی در این خصوص برداشته و مؤسسات حسابرسی مستقل نیز ایجاد شده است.

استاندار زنجان ادامه داد: طی سال گذشته حسابرسی ۱۵ شهرداری استان مورد رسیدگی قرار گرفته و ۶ شهرداری نیز باقیمانده، درحالی که طی سال های قبل از آن چنین وضعیتی وجود نداشت و این کار از جمله اقدامات مهمی به شمار می رود که نبود آن مشکلات و چالش هایی را موجب شده بود.

وی اضافه کرد: آمار و درآمد شهرداری‌های استان نیز هر سه ماه یکبار مورد بررسی قرار می گیرد که این کار مهم برای آگاهی فرمانداران، شهرداران و روسای شورا بوده که توسط معاونت عمرانی استانداری انجام می شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه برای شهرداری استان که طرح هایی ارائه کرده بودند، تسهیلات ارزان قیمت به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۳۳۸ میلیون تومان مصوب شد، ادامه داد: این رقم برای ۱۰ شهرداری استان پرداخت شده و برای سه شهرداری دیگر نیز با توجه به مصوب شدن طرح آماده پرداخت بوده و سه شهردار دیگر نیز در حال نهایی شدن است.

حقیقی به لزوم فعال شدن کمیته مدیریت شهری در استان اشاره کرد و گفت: تلاش می شود طی ۲ روز آینده موضوع عدم همکاری دستگاههای اجرایی با شهرداری‌ها بررسی و مکانیزم های همکاری ها تبیین شود.

وی با بیان اینکه این استان در طرح ملی مسکن ۱۸ هزار و ۷۵۰ مسکن در دست اقدام دارد، اظهار داشت: علاوه بر آن ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان در حال احداث است که در زمان حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از این تعداد ۳۰۰ واحد آن آماده شده است.

به گفته حقیقی، استان در این زمینه رتبه اول کشوری را دارد که اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی برای آن هزینه می شود و در این راستا ۸۰۰ واحد مسکونی نیز برای محرومان مناطق شهری در نظر گرفته شده است که ساخت ۲۰۰ واحد آن آغاز خواهد شد و طبق گزارش های دریافتی طرح مسکن ملی هیدج بیش از سایر مناطق استان پیشرفت دارد.

به گفته وی، طرح تفضیلی استان نیز از طریق معاونت عمرانی استانداری با جدیت هر تمام پبگیری می شود که این مهم به سامان خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار