معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد :

5750 نفر تحت پوشش سوادآموزی استان بوشهر قرار می گیرند

خبرگزاری پانا : معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت :5750 نفر تحت پوشش سوادآموزی استان بوشهر قرار می گیرند.

کد مطلب: ۲۸۲۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، جلسه هم اندیشی کانون بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان بوشهر در روز دوشنبه و در محل سالن کنفرانس خانه معلم برگزار شد .

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در این نشست به تشریح برنامه های معاونت سوادآموزی پرداخت.

غلامرضا دانشور گفت : مسئله آموزش از مسئله مسکن و بهداشت نیز مهم تر است ،زیرا زمینه استقلال و خود کفایی جامعه در سوادآموزی و آگاهی است .
وی اظهار داشت : ریشه کنی بیسوادی وظیفه یک دستگاه مشخصی نیست و مسئله بیسوادی چند وجهی است و دلایل زیاد و متنوعی موجب می شود که یک فرد با سواد نباشد.


دانش فر افزود : تحقیقات نشان داده بیسوادی موجب بی اعتمادی در فرد شده و اراده را از انسان سلب می کند . فرد بیسواد نه تنها اعتماد به نفس ندارد ، بلکه در مواجهه با مشکلات زندگی ، نیز جدیت و اراده نخواهد داشت .

وی در ادامه برنامه های سال 93 سوادآموزی استان را در راستی آزمایی ، جذب و آموزش اولیای بیسواد دانش آموزان و گروه سنی 20 - 10 ساله را بیان داشت و چگونگی عملیاتی کردن تفاهم نامه با کانون بازنشستگان را تشریح کرد.

معاون سوادآموزی ادامه داد : در استان ما بر اساس آمار سال 90 حدود 35 هزار بیسواد داریم که در سال جاری 5750 نفر از آنان را تحت پوشش سواد آموزی قرار خواهیم داد .

دانشور در پایان گفت : آموزش بیسوادان ، جذب بیسوادان ، تهیه محتوا ، استفاده از فکر و نظارت بر برنامه های سوادآموزی و گسترش فرهنگ سواد و معرفی آموزش دهندگان از جمله فعالیت هایی است که کانون بازنشستگان می تواند ، در برنامه های سوادآموزی کمک و مشارکت نماید .


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار