کهگیلویه و بویراحمدی ها ماهی نخرند؛

آلودگی ماهی ها سردابی به بیماری˝ وی. اچ. اس˝

خبرگزاری پانا: مدیركل دامپزشكی استان كهگیلویه و بویراحمد گفت: به واسطه شیوع این ویروس كشنده تعدادی قطعه ماهی سردآبی در استان معدوم شده و هم‌اكنون نیز دستور به اقدام معدوم‌سازی ماهیان موجود در مزارع داده‌ایم.

کد مطلب: ۲۷۹۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد


عبدالله بهمنش در جمع خبرنگاران با بیان اینكه ویروس كشنده‌ای به نام «وی.اچ.اس» در مزارع پرورش ماهی سردآبی استان كهگیلویه و بویراحمد شیوع پیدا كرده است، اظهار كرد: این ویروس از ابتدای امسال در مزارع این استان شیوع پیدا كرد.

بهمنش ادامه داد: تا 25 آبان به مزرعه‌داران پرورش ماهی فرصت دادیم كه برای معدوم كردن ماهیان آلوده به این ویروس و پاكسازی مزارع خود اقدام كنند.
مدیركل دامپزشكی كهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینكه این بیماری از ابتدای امسال در برخی از مزارع پرورش ماهی سردآبی شیوع پیدا كرد، تصریح كرد: بر اثر شیوع این ویروس تاكنون 300 میلیارد ریال به مزرعه‌داران پرورش ماهی سردآبی استان كهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد شد.
بهمنش با بیان اینكه استان كهگیلویه و بویراحمد رتبه سوم كشور را در پرورش ماهی سردآبی دارد، اظهار كرد: این استان 160 مزرعه پرورش ماهی سردآبی دارد كه بیماری وی.اچ.اس برای نخستین‌بار از كشور اسپانیا وارد استان كهگیلویه و بویراحمد شده است.




ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار