تخصیص اعتبار به مرکز تحقیقات و ژنتیک اصلاح نژاد ماهیان سردابی یاسوج

یاسوج (پانا) - رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور از تلاش برای تخصیص اعتبار به مرکز تحقیقات و ژنتیک اصلاح نژاد ماهیان سردابی یاسوج خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص اعتبار به مرکز تحقیقات و ژنتیک اصلاح نژاد ماهیان سردابی یاسوج

محمود بهمنی در بازدید از مرکز تحقیقات و ژنتیک اصلاح نژاد ماهیان سردابی شهید مطهری یاسوج، این مرکز را یکی از بزرگترین مراکز دانست و گفت: تلاش میشود ساختار‌های علمی و نوین را که در جهان در صنعت اصلاح نژاد به کار گرفته شده در این مرکز پیاده کنیم.
بهمنی با بیان اینکه برنامه، ساختار، نقشه توسعه و شکل‌گیری الگوی جدید اصلاح نژاد این مرکز طراحی و پیاده شده است افزود: سال گذشته اعتباری حدود ۱۷ میلیارد ریال برای ساختار اولیه این مرکز تخصیص داده شد.
او ادامه داد: تلاش میشود تا چهار ماه آینده اعتبار ویژه‌ای به این مرکز تخصیص داده شود تا دوباره به اوج کار خود برسد.
ریس مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردابی شهید مطهری یاسوج نیز گفت: مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی با سابقه ۳۳ ساله از سال ۱۳۸۶ عملیات اجرایی طرح اصلاح نژاد ماهی قزل آلا با مساحتی بالغ بر پنج و نیم هکتار و تعداد ۲۸ نفر نیروی انسانی در حال فعالیت بود که در سه سال اخیر به دلیل کمبود اعتبارات و با مشکلاتی مواجه شد که منجر به نیمه فعال شدن این مرکز شده است.
صلاحی افزود: تا سال ۱۳۸۸ ظرفیت تولید این مرکز ۳۰ میلیون ماهی تخمی چشم زده بود، اما به دلیل سنتی اجرا شدن این طرح نیمه فعال شده است.
او با اشاره به اینکه از ۷۶ استخر پرورش ماهی تنها ۶ استخر فعال است، ادامه داد: برای دوباره فعال شدن این مرکز باید اعتباراتی تخصیص داده شود تا ماهیان قزل الا اصلاح نژاد شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار