عملیات به زراعی بوستان ها و باغچه های سطح معابر منطقه7

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 7 از اجرای عملیات به زراعی بوستان ها و باغچه ها در این منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۲۷۱۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7 ،‌مهران احمدی با اعلام این مطلب افزود: در عملیات به زراعی بوستان ها فعالیت های از قبیل كندو كاب، زیر و رو كردن خاك بستر باغچه های معابر و بوستان ها با هدف تنظیم بافت خاك انجام می شود.
به گفته وی علف کشی، برداشت نخاله و خاک های آلوده و نامناسب، تغذیه و کودهی، حذف کنده های باقیمانده و سمپاشی زمستانه انجام می شود.

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 7 با اشاره به عملیات هرس زمستانه درختان با هدف تقویت و بهبود رشد گیاهان و رسیدگی به فضای سبز سطح منطقه، گفت: این عملیات با تلاش اداره فضای سبز منطقه و همکاری و مساعدت خوب شهروندان به منظور افزایش تولید شاخه های جوان ،فرم دهی گیاهان و حذف شاخه های خشک، از نیمه اول آذر ماه آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به این که هرس درختان درحاشیه های معابر، بلوارها و بوستان ها انجام می شود، خاطرنشان کرد: بهترین فصل برای هرس زمستانه ، زمانی است که گیاه فاقد پوشش گیاهی و شاخه های اضافی راحت تر و بهتر قابل مشاهده است و در نتیجه بریدن آنها راحت تر صورت گرفته و دلیل دوم عدم فعالیت زیستی می باشد که درخت کمتر آسیب می بیند.

احمدی نتایج حاصل از عملیات هرس درخت را حذف شاخه های اضافی، شکسته و آفت زده، حذف پا جوش ها، ایجاد شکل ظاهر مناسب برای درختان ودرختچه ها، از بین بردن شاخه های پیر، جوان نمودن درختان و ایجادشرایط مطلوب برای ورود نور و هوا کافی جهت رشد مناسب و ایده آل درخت برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار