ساخت بیمارستان تخصصی سرطان جنوب کشور در شیراز آغاز شد

خبرگزاری پانا: عملیات ساخت بیمارستان تخصصی سرطان جنوب کشور در شیراز آغاز شد.

کد مطلب: ۲۶۹۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، آیت الله سید علی اصغر دستغیب ظهر امروز در آئین آغاز ساخت بیمارستان تخصصی سرطان جنوب کشور گفت: یکی از اموری که از انسان باقی می‌ماند و بعد از فوت هم پرونده‌اش بسته نمی‌شود و دائماً برکاتش در عالم برزخ و عالم قیامت به او می‌رسد مسأله وقف برای موارد نیاز و ضرورت جامعه است که امروزه نیاز شده تمامی مردم استان فارس با خرید اوراق وقف جمعی در ساخت این بیمارستان تخصصی سهیم باشند.

وی با بیان اینکه در ساخت یک بیمارستان تخصصی که هزینه بالایی دارد سایر افراد جامعه باید به صورت دسته جمعی مشارکت کنند، گفت: خوشبختانه این زمینه در استان فارس فراهم شده تا خیرین با پرداخت هر مقدار وجه با خرید اوراق مشارکت در ساخت این بیمارستان تلاش کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: الان هم برای ساخت بیمارستان‌هایی که شدیداً مورد نیاز است برادران و خواهران به مقدار توانشان کمک کنند و این بهترین راه است که خیلی‌ها می‌خواهند در وقف شرکت کنند و پول کافی ندارند به اندازه‌ای که یک زمین و محل را بخرند
آیت الله دستغیب در ادامه اهمیت وقف در آموزه‌های دینی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: موقوفات باید طبق نیات واقفین و در محل خودش انجام شود تا روز به روز اعتماد عمومی به وقف و اوقاف بیشتر شود.
تولیت آستان مقدس احمدی ومحمدی(ع) از مردم استان فارس خواست که با مشارکت در وقف جمعی در ساخت تخصصی ترین بیمارستان سرطان جنوب کشور سهیم شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این مراسم نیز گفت: متاسفانه دراستان سالیانه بیش از 10 هزار نفر به بیماران سرطانی افزوده می شود ودر حال حاضر فارس به لحاظ تعداد بیماران سرطانی در مرحله بحران قرار دارد.
دکتر محمد هادی ایمانیه با بیان اینکه شیراز بعنوان قطب پزشکی کشور نیاز دارد که بزرگترین بیمارستان تخصصی کشور احداث وساخته تا این نقیصه مرتفع شود، گفت: امید است با مشارکت خیرین این بیمارستان ظرف مدت 3 سال به بهره برداری برسد.
ایمانیه با بیان اینکه دولت تجهیزات جدیدی را برای بیمارستان ها در نظر گرفته، گفت: این تجهیزات، به ویژه برای بیمارستان های مرحوم نمازی و شهید دکتر فقیهی اختصاص داده می شود.
قائم مقام وزیر بهداشت در استان فارس بیان کرد: در حال حاضر شیراز نیازمند تخت درمانی است که با اجرای طرح تحول نظام سلامت مشکلات تخت درمانی بیشتر شده و تلاش داریم با ساخت و سازی که در امر درمان در حال انجام است بتوانیم سالیانه یک بیمارستان را به بهره برداری برسانیم که امسال بیمارستان سوانح سوختگی به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: دربحث زایمان طبیعی رایگان به تعداد تخت های زایشگاه نیازمندیم که قرار است با تخریب بیمارستان شوشتری به دلیل فرسوده بودن، ظرف مدت یکسال این بیمارستان را بسازیم و به بیماران خدمات تخصصی رایگان زایمان طبیعی ارایه دهیم.
در ادامه رئیس بخش پیوند اعضای بیمارستان نمازی، بیمار را عزیزترین فرد نزد خداوند دانست و بیان كرد: در مورد وضعیت بیماران سرطانی، بهتر است خود بیماران را ببینید كه از لحاظ درمانی وضعیت بسیار بدی دارند. تجهیزات و فضای مورد نیاز این بیماران برای درمان كم است و مشكلات جدی در این زمینه وجود دارد.
دكتر ملك حسینی با ابراز خرسندی از استقبال مردم فارس از طرح وقف جمعی و ساخت بیمارستان تخصصی سرطان، تأكید كرد: ما به كمك تك تك مردم نیاز داریم كه به هر اندازه می توانند كمك كنند و اگر از نظر مالی نمی توانند كمك كنند، تبلیغ كنند و دیگران را به این كار تشویق كنند.
وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده این بیمارستان از نظر ساخت منحصر به فرد خواهد بود. هم زیبا، محكم، مقاوم در برابر زلزله و مهمتر از همه اینكه بیمار راحت باشد و همه چیز برای استراحت بیمار مهیا باشد.
دکتر ملک حسینی اضافه کرد: امروزه راه اندازی هر تخت تخصصی بیماران سرطانی به 500 میلون تومان نیاز است که برای بیمارستان تخصصی سرطان جنوب کشور در حال حاضر به 250میلارد تومان نیاز است که بتوانیم ضعف مدت سه سال به بهرهبرداری برسانیم.
در این مراسم آیت الله دستغیب مبلغ 11 میلیون تومان در جهت ساخت این بیمارستان پرداخت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار