موسیقی و دفاع مقدس/ ۱

فریدون آسرایی: «بوی سیب»بهترین کارم بود/کار در این حوزه برای جوانانی که جنگ را لمس نکرده اند سخت تره

خبرگزاری پانا: فریدون آسرایی با بیان اینکه «بوی سیب» بهترین کارم در حوزه دفاع مقدس بوده اظهار کرد: کار در حوزه دفاع مقدس برای جوانانی که جنگ را ندیده اند و لمس نکرده اند سخت تر است قدیمی ترها با این مسئله درگیر بوده و زندگی کرده اند.

کد مطلب: ۲۶۱۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد

فریدون آسرایی خواننده در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، گفت: در حوزه موسیقی دفاع مقدس موسیقی پاپ کارهای زیادی در این ژانر داشته است چراکه دفاع مقدس از مسائل مهم اطراف ما محسوب می شود 8 سال جنگ و دفاع از کشور اهمیت ویژه ای دارد که هر هنرمندی باید به آن بپردازد.

وی افزود: چه از قدما و چه از هنرمندان و خوانندگان جدید خیلی از هنرمندان به موسیقی دفاع مقدس پرداخته اند. یکی از رسالت های موسیقی پاپ این است که به موضوعاتی که برای مردم دارای ارزش هست بپردازد. من در حوزه دفاع مقدس چهار کار خوانده ام که دو تا از آن ها از ساخته های خودم بوده اند، یکی برای یک آلبوم و دیگری برای نیروی انتظامی کار شد.

این خواننده تصریح کرد: «بوی سیب» اولین کاری بود که برای دفاع مقدس خواندم. ترانه زیبای این قطعه سروده عبدالجبار کاکایی است و من خیلی آن را دوست داشتم و حس عجیبی برایم داشت از اینرو تلاش کردم کاری بسازم که در حد ملودی و ترانه آن باشد. «بوی سیب» بهترین کاری بوده که من در حوزه دفاع مقدس داشته ام.

وی ادامه داد: «یاد من باش» نیز دیگر کاری بود که علاقه خاصی به آن داشتم و با علاقه ای که به ترانه آن داشتم و ادای دینی که به دوستانم که شهید شده اند و تمام عزیزانی که جانشان را برای کشور دادند، این کار ساخته شد ولی وقتی «بوی سیب» را کار کردم دیگر فکر نمی کردم کاری بتوانم بسازم که بهتر از آن باشد.

آسرایی در پایان خاطر نشان کرد: بعضی وقت ها یک اثر اتفاق خاصی در زندگی یک هنرمند محسوب می شود من نیز اولین کارم در ایم حوزه رااتفاق خاصی می بینم که دیگر فکر نمی کنم آن اتفاق تکرار شود و هرچه بسازم آن کار را به زیر سوال خواهد برد. کار چهارمی که برای دفاع مقدس ساختم از اصرار بیش از حد بود. باید فرصت را به دیگران داد تا آن ها هم در این رابطه کار کنند و اده های جدیدتری بیاورند که البته این برای جوانانی که جنگ را ندیده اند و لمس نکرده اند سخت تر است قدیمی ترها با این مسئله درگیر بوده و زندگی کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار