در گفت‌وگو با پانا

فریدون آسرایی: آهنگ جام جهانی باید ریتمیک، به‌روز و هیجان‌آور باشد

تهران (پانا) - –فریدون آسرایی، خواننده پاپ، ویژگی‌هایی چون ریتمیک و هیجان‌آوربودن و همگامی با موسیقی روز دنیا را از ویژگی‌های آهنگ مناسب برای جام جهانی فوتبال برشمرد.

کد مطلب: ۸۲۸۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
فریدون آسرایی: آهنگ جام جهانی باید ریتمیک، به‌روز و هیجان‌آور باشد

فریدون آسرایی، خواننده پاپ، که آهنگ «ایران ایرانم» او به عنوان یک آهنگ‌ ملی - حماسی از جاودانه‌های موسیقی ایران است، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درخصوص آهنگ تیم ملی فوتبال کشور برای جام جهانی 2018 گفت: هنوز آهنگی را که آقای سالار عقیلی برای جام جهانی خوانده‌اند، نشنیدم اما با توجه به سابقه‌ای که ایشان در خواندن سرودها و آهنگ‌های وطنی و حماسی دارند حدس می‌زنم نتیجه کار آهنگ خوبی باشد.

وی با ذکر این مطلب که آهنگ جام جهانی باید ریتمیک، به‌روز و هیجان‌آور باشد گفت: مدت‌هاست که ایده‌ای برای ساخت چنین آهنگی در ذهن دارم؛ قطعه‌ای که ریتمی مهیج و حماسی داشته باشد و با صدای چند خواننده اجرا ‌شود به این صورت که خواننده‌ها در ابتدا به صورت تک‌تک بخوانند و بعد گروه کر نام ایران را در ترجیع‌بندها فریاد بزند.

این خواننده پاپ افزود: البته هیچ وقت فرصتی دست نداد که به سراغ ساخت این کار بروم اما این روزها با برخاستن تب و تاب جام جهانی ترغیب شدم که با یک شاعر برای ساخت ترانه این قطعه صحبت کنم و بعد به سراغ ساخت ملودی و آهنگ بروم؛ شاید هم در همین ایام جام جهانی توانستم آن را به گوش مردم برسانم.

خواننده ترانه «ایران ایرانم» در پاسخ به این پرسش که «بین موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی پاپ کدامیک بستر مناسب‌تری برای ساخت آهنگ جام جهانی است؟» گفت: طی سال‌های گذشته هنرمندان موسیقی پاپ هم برای ساخت آهنگ جام جهانی وارد میدان شدند، اما نتیجه چندان رضایت‌بخش نبود. فکر می‌کنم موسیقی سنتی و پاپ هر دو می‌توانند بستری برای این نوع آهنگ‌ها باشند؛ مهم این است که وقتی آهنگ در استادیوم پخش می‌شود شور و هیجان ایجاد کند و طرفداران از استادیوم و حتی مردم پای تلویزیون با آن همخوانی کنند.

آسرایی به یکی از آهنگ‌های جام جهانی دوره پیش که در خارج از ایران ساخته و تولید شده و به نوعی مورد توجه عمومی قرار گرفته است، اشاره کرد و گفت: کار آن خواننده گرچه شعری قوی نداشت، آهنگش بسیار امروزی‌تر و نزدیک به موسیقی پاپ روز دنیا بود و موجی از شادی القا می‌کرد به همین خاطر با اقبال روبه‌رو شد.

وی درباره ویژگی‌های شعری آهنگ‌های خاص ملی و ورزشی گفت: این اشعار علاوه بر حفظ ویژگی‌های ملی باید دارای ترجیع‌بندهایی ساده و کوتاه باشد که شنونده و هوادار تیم به آسانی بتواند آن را به خاطر بسپارد و تکرار کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار