انتقاد فرماندار تبریز از وضعیت نامناسب تصفیه خانه سهند

خبرگزاری پانا:فرماندار تبریز ضمن اعلام نارضایتی از تصفیه خانه سهند خطاب به مردم خسروشاه گفت: آمده ایم که مشکلات مردم را از زبان خودشان بشنویم و مشکلات را با توجه به امکانات دولت و با برنامه ریزی کارشناسی حل کنیم.

کد مطلب: ۲۵۳۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، رحیم شهرتی فر در جلسه شورای اداری خسروشاه که در مسجد قطب الدین راوندی این شهر و با حضور مردم برگزار شد با اشاره به تاریخ گذشته ایران و نقش حکومتها در زندگی مردم گفت:قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اکثر دولت ها به مردم زور می گفتند و حقوق قانونی مردم را نادیده گرفته و نه تنها رابطه بین دولت و مردم وجود نداشت بلکه در مقابل همدیگر قرار داشتند .

شهرتی فر گفت: معنا و مفهوم دولت پس از پیروزی انقلاب اسلامی به معنای واقعی خود نزدیک و در جهت خدمت هرچه بیشتر به مردم تغییر کرده است.

فرماندار شهرستان تبریز خطاب به مردم خسروشاه گفت: آمده ایم که مشکلات مردم را از زبان خودشان بشنویم و مشکلات را با توجه به امکانات دولت و با برنامه ریزی کارشناسی حل کنیم.

وی برنامه ریزی کارشناسی شده برای حل مشکلات را یکی از مهمترین اولویت های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و ادامه داد: در کل کشور مشکلات بسیاری در زمینه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و .. وجود دارد که بخش خسروشاه نیز از این امر مستثنی نیست ولی دولت قصد دارد که با همت مردمی و کار کارشناسی شده بسیاری از مشکلات را به دست خود مردم حل کند.

شهرتی فر در همین راستا اظهار داشت:بر اساس عقل و منطق و بر اساس هدایت های رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با برنامه ریزی منسجمی در راستای حل مشکلات موجود حرکت می کنیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی حوادث و ناامنی های منطقه خاورمیانه گفت: در چنین شرایط نامساعد منطقه ای، جمهوری اسلامی ایران به دلیل داشتن وحدت و همدلی مردمی، توانسته است به جزیره با ثبات و امنی در این منطقه تبدیل شده است.

فرماندار شهرستان تبریزدر ادامه با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به ارزش های دینی و ملی اظهار داشت: به ارزش های اسلامی و ملی علاقه مند و پایبند هستیم و باید تا پای جان از اعتقادات دینی خود و اشاعه هرچه بیشتر آن در کشور دفاع کنیم.

فرماندار تبریز بر لزوم افزایش تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در کشور تاکید کرد و تصریح کرد:دولتی،مقتدر است که از پشتیبانی ملت خود اطمینان خاطر داشته باشد و جامعه ای پیشرفته است که تشکل های مردمی در آن افزایش یافته و بخش خصوصی آن با همکاری دولت مشکلات را حل کنند.

فرماندار شهرستان تبریز ادامه داد: دولت تدبیر و امید معتقد است تا زمانی که مردم ، امورات را به صورت کامل بر عهده نگرفته اند بسیلری از مشکلات کشور به خوبی رفع نخواهد شد و دولت فقط باید نقش نظارتی داشته و زمینه ها و زیر ساخت های لازم را فراهم کند.

شهرتی فر خروج از رکود اقتصادی را یکی از مهم ترین برنامه های دولت عنوان کرد و اظهار داشت:دولت توانسته است که تورم بیش از 42 درصد در کشور را کنترل کرده و آن را در حال حاضر به زیر 25 درصد برساند.

وی در همین راستا افزود: قرار است که دولت با اتخاذ تدابیر مناسب و اصولی، نرخ تورم در سال آینده را به زیر 15 درصد برساند.

فرماندار شهرستان تبریز به برخی قابلیت های بخش خسروشاه اشاره کرد و گفت: این بخش، ظرفیت های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری دارد و جا دارد که بخش خصوصی و شرکت های فعال مدنی به سرمایه گذاری در این بخش و آبادانی هرچه بیش تر منطقه تلاش کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در شهر جدید سهند بیش از 36 هزر واحد مسکونی در قالب مسکن مهر به صورت ناتمام و بدون در نظر گرفتن ظرفیت منطقه احداث شده است در حالی که قرار بود طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در سال های گذشته، این شهر زیباترین و مدرن ترین شهر آذربایجان شرقی باشد.

وی همچنین با انتقاد از وضعیت نامناسب تصفیه خانه شهر جدید سهند و کانال انتقال آب به خسروشاه گفت: آبی که از سهند به خسروشاه منتقل می شود باید به صورت تصفیه شده باشد و این تصفیه خانه باید با تمام ظرفیت خود کار کند و آب تصفیه کاملا سالم به خسروشاه منتقل کند.

وی همچنین از احداث تصفیه خانه در روستای باران لو خبر داد و گفت: بعد از احداث این تصفیه خانه، و هدایت فاضلاب و پسماندهای منطقه به کانال های تصفیه آب، آب تصفیه شده به آجی چای منتقل خواهد شد.

شهرتی فر همچین گفت:ساختمان ادارات خسروشاه در شان مردم خسروشاه نیست و باید با کمک مردم خیر برای احداث ساختمان های اداری این شهر، اقدامات لازم را بعمل آورد.

وی در همین راستا اظهار داشت: سازمانهایی همچون مالیات، ثبت احوال، تامین اجتماعی و .. در صورت واگذاری زمین از سوی مردم و خیرین منطقه و مشارکت شهرداری در برخی امور، آماده احداث ساختمان های اداری سازمان های مربوطه هستند.

در ادامه این جلسه رسولی، مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: پس از واگذاری زمین توسط اهالی در شهرهای همچون لیلان و ممقان، ساختمان اداره مالیات در کوتاه ترین زمان ممکن احداث شد و به مردم خسروشاه نیز قول می دهیم که در صورت واگذاری زمین از طرف اهالی یا شهرداری در کمتر از پنج ماه ، ساختمان اداره امور مالیاتی را تحویل دهیم و در صورت عدم بهره برداری تا این مدت ، زمین واگذار شده را به خسروشاه برگردانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار