سرقت رمز شارژ تلفن همراه با وعده افزایش اعتبار

خبرگزاری پانا: فردی که با ایجاد صفحه ای در فضای مجازی به بهانه افزایش شارژ تلفن همراه دست به کلاهبرداری زده بود توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

کد مطلب: ۲۵۲۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: در پی رصد و پایش فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا استان به آگهی تبلیغاتی برخورد کردند که با وعده افزایش شارژ از کاربران خواسته بود سریال و رمز شارژ خود را در صفحه مورد نظر وارد كنند.

سرهنگ سید محسن عرفانی افزود: در این سایت اعلام شده بود شارژ تلفن افراد توسط یک سری اقدامات فنی که در این صفحه صورت می گیرد به دوبرابر بها، افزایش پیدا می کند و بدین شکل رمز کاربر قبل از استفاده خودش توسط ایجاد کننده صفحه به سرقت می رفت.که رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار كارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح كرد: پس از استعلام از مبادی ذیربط و انجام یك سری اقدامات تخصصی، کارشناسان رد متهم را در فضای مجازی پیدا كرده و با هماهنگی مقام قضایی وی را شناسایی کرده و برای تحقیقات بیشتر به پلیس فتا احضار کردند.

متهم 25 ساله پس از رویارویی با مستندات فنی و پلیسی در اعترافات خود گفت: سه ماه قبل با راه اندازی صفحه ای و گذاشتن لینکی در یکی از سایت های پربیننده اقدام به انتشار این مطلب کذب كرده و رمز شارژ کاربران سایت را سرقت كرده است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: پس از مسدود سازی صفحه مورد نظر در فضای مجازی، متهم به همراه پرونده تكمیلی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاربران اینترنتی باید هوشیاری لازم را به خرج دهند و فریب وعده های واهی در فضای مجازی را نخورده و در هر زمینه ای صحت مطلب را بررسی كنند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار