کشف 35 محموله دام غیرمجاز در خراسان جنوبی

خبرگزاری پانا : سرپرست اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال 35 محموله دام غیرمجاز در خراسان جنوبی کشف شده است.

کد مطلب: ۲۵۱۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا ، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، سعید قاسمی با اشاره به تهدیدات و خطرات ناشی از جابه‌جایی و حمل و نقل غیرمجاز دام، گفت: جابه‌جایی غیرمجاز دام در محورهای مواصلاتی استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
وی تعداد دام‌های توقیفی از 35 محموله را هزارو330 راس دام غیرمجاز عنوان کرد و افزود: میزان محموله‌های توقیفی در مدت مشابه سال گذشته121محموله به ظرفیت10هزارو 449 راس دام غیرمجاز بوده است.
سرپرست اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی از طریق اطلاع‌رسانی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خصوص جابه‌جایی غیرمجاز دام و تهدیدات زیست‌محیطی به راحتی می‌توان با این پدیده مبارزه کرد.
قاسمی اظهارکرد: از ابتدای سال جاری از 35 پرونده ارجاع شده در این زمینه به مراجع قضایی، 28 پرونده مورد بررسی قرار گرفته و برای آن‌ها احکام قضایی صادر شده است.
دامپزشکی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با متخلفان در این حوزه که بهداشت عمومی جمعیت دامی استان را به مخاطره می‌اندازد به شدت برخورد می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار