نگاهی به طرح تفکیک جنسیتی کنسرت ها/ ۲

فریدون آسرایی: در ادامه طرح تفکیک جنسیتی یکدفعه کنسرت و موسیقی را تعطیل کنید

خبرگزاری پانا: فریدون آسرایی در واکنش به بحث تفکیک جنسیتی کردن کنسرت ها، گفت: یکدفعه کنسرت ها و موسیقی را تعطیل کنید و درها را ببندید و مردم را راحت بگذارید.

کد مطلب: ۲۴۴۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد

فریدون آسرایی خواننده در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، در خصوص بحث «تفکیک جنسیتی کنسرت ها» اظهار کرد: در مملکتی زندگی می کنیم که مردم کاره ای نیستند و این تفکرات عقب مانده طالبانی توهین به مردم است.

وی افزود: ما هرچه به جلو می رویم عوض اینکه پیشرفت کنیم و به عقلانیت برسیم متاسفانه در نهایت جامعه ای درست شده است که همه نگران اتفاقات کنسرتها هستیم .

این خواننده تصریح کرد: من کاره ای نیستم که بخواهم نظر بدهم چیزی به نام نظر من و خواست مردم وجود ندارد عده ای زیر باد کولر نشسته اند و نگران دین مردمند و دست به انجام چنین اقداماتی می زنند. دیگر چه توقعی می توان از چنین تفکراتی داشت.

وی ادامه داد: مگر می شود کنسرتی با چنین شرایطی برگزار شود اگر کسی ذره ای تفکر کند همچین پیشنهادی نمی دهد. یکدفعه کنسرت ها و موسیقی را تعطیل کنید و درها را ببندید و مردم را راحت کنید. وقتی برای شهدا می خواهند آهنگی ساخته شود دست به دامن موسیقی پاپ می شوند برای سرود جام جهانی نیز همین طور و ... ولی این طور مواقع که می شود می خواهند موسیقی پاپ وجود نداشته باشد.

آسرایی با اشاره به اینکه در کشور ما درخصوص موسیقی هیچ قانون ثابت و یکسانی وجود ندارد، عنوان کرد: متاسفانه در هر نقطه این کشور هر کس یک سازی می زند و یک قانون کلی و مشخص وجود ندارد که بتوان طبق آن عمل کرد و برای تمام استان ها و نقاط کشور یکسان باشد یک حکومت ملوک الطوایفی وجود دارد که در یک شهرستان و یک نقطه یک قانون وضع می کنند و در جایی دیگر قانونی دیگر. مگر چه فرقی بین تهران و دیگر شهرها وجود دارد که در تهران هر شب کنسرت برگزار می شود ولی در شهرستان ها ممانعت به عمل می آید.

خواننده آلبوم «غریبه» در پایان خاطر نشان کرد: هرچقدر جلو می رویم عوض اینکه آزادی ها را بیشتر کنند سخت گیری ها بیشتر می شود در این شرایطی که دنیا با ما در جنگ است چرا فشارها را بر روی مردم زیاد می کنند باید به مردم آرامش دهند حداقل باید به رای مردم گذاشته شود نظر مردم را بپرسند که می خواهند کنسرتها چگونه برگزار شود، چگونه باشد بهتر است نه اینکه تعیین تکلیف کنند و آن ها را تحت فشار قرار دهند.

وی تصریح کرد: نمی دانم چرا این قانون در گذشته اعمال نمی شد و امروز که دولت جدید بر سر کار آمده فشار بر روی آن زیاد شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار