کاهش تعداد افراد بی‌سواد در استان بوشهر

خبرگزاری پانا : معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در استان بوشهر۳۲ هزار نفر در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال فاقد سواد هستند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال پنج‌هزار و ۷۵۰ نفرازآنان باسواد می‌شوند.

کد مطلب: ۲۳۱۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد

، به گزارش خبرگزاری پانا ، غلامرضا دانش فر در جمع مسئولان استان بوشهر با بیان اینکه در دو‌سال گذشته 3هزار و 180 افراد بی‌سواد در استان باسواد شده‌اند اظهار کرد: با تلاش دست اندرکاران سوادآموزی تعداد افراد بی سواد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه روش‌های سوادآموزی تغیر یافته است تصریح کرد: در قبل مراحل سوادآموزی شامل مقدماتی، تکمیلی، پایانی و پنجم بود که این به سه بخش سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد تغییر یافته است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در مرحله ابتدایی سوادآموز با 400 ساعت دوره در مدت پنج ماه سواددار می‌شود گفت: ارزش تحصیلی این مقطع سوم ابتدایی است.
دانش فر با بیان اینکه مرحله انتقال، 9 ماهه است گفت: دراین مرحله سوادآموز با 600 ساعت آموزش این مرحله را طی می‌کند و مدرکی معادل ششم بتدایی دریافت می‌کند.
وی از مرحله سوم که تحکیم سواد است خبرداد و گفت: در این مرحله سوادآموز پس از 130 ساعت آموزش در مدت 5 ماه به ارزش تحصیلی بالایی دست می‌یابد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهربا اشاره به برنامه‌های امسال گفت: در استان بوشهر32 هزار نفردر سنین 10 تا 49 سال فاقد سواد هستند که با برنامه ریزی‌های انجام شده امسال پنج‌هزار و 750 نفرازآنان باسواد می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار